onsdag, maj 18

Bokföring...

.... Är ni vakna ännu?

Haha nånej, skämtåsido...!

Fick in min första betalning på firmakontot å inser ju att jag måste bokföra. Problem nummer 1 är att jag aldrig förstått mig på enkel bokföring. Marie visade åt mig nog hur man gör, men nää, fattar nada.

Det roliga är att dubbel bokföring e lixom logik för mig, det fattar jag. I högstadiet bokförde vi första gången, tog inte många minuter så hade jag snaj på det, å det noterade även dåvarande läraren Glenn (som vi annars hade i teckning?) å sa att jag verkar ha talang för det där.

Mjaahnå. Åtminstone var det logik för mig, jag förstod det ganska direkt.

Men nu, då jag satt här i lugn och ro, så blev det blockering. Hur gör jag? Det ska ju alltid finnas ett motkonto. Jaja, kanske klockan är lite för lite för att det ska gå upp ett ljus för mig, den är ju trots allt 05:31 ;) (Nej, jag är inte galen, vaknade 04.. steg upp 04.30....)

Ännumer höjden av ironi är att jag faktiskt sku måst ha koll på enklare dubbelbokföring, eftersom jag trots allt gick 2 år till merkonom.... Soooo... yeah.

Nåja, visserligen har jag mina böcker kvar, å som sagt, det skulle bra räcka med enkel bokföring i mitt fall, men då jag för tusan inte fattar mig på det!

Sku måst fixa lite till öppet hus på söndan, hade tänkt framkalla ett par foton (eller tusn) som lite reklam åt mig, men då.... ja... Tiden bara rinner iväg! Sku ha vila hinn fota lite porträtt oxå, just nu har jag bara häst, motocross å ett par konsert... Men porträtt beror ju så på väder, å det kan man inte påstå att vi haft speciellt bra av.. Eller jo, på kvällarna, men i måndags hade inte modellen tid, å igårkväll höll jag på somna redan halv 6...

Jaja.... En dag i taget, inte orkar jag stressa nå inte... ! Och btw, jag har beställt sol å varmt väder ti fredan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar