måndag, maj 30

Dumdididum...

... Så lämplig rubrik hade jag för morgonens inlägg!

Jag har haft en riktigt skön helg måst jag säga, förutom mitt lilla nervsammanbrott igår!

Blir så fruktansvärt irriterad på vädret ibland, OM vi nu lyckas ha sol å värme en hel dag, så blåser de så förbannat kallt, så man håller på fryser ihjäl. Många mornar börjar bra, å sen mitt i dagen, så blir det mulet.. Som igår tex.

Hade sett fram emot många timmars solande igår, men tji fick jag.. Ungefär 2-2,5h, å sen var det mulet resten av dagen... Visst, int lönar de sig att bli förbannad på vädret, ingen kan påverka det, men igår va de lixom droppen som fick bägarn att rinna över!

Har deadline på kursen idag, alltså information om kursen, men torde ha det på klart nu. Innehållet så har jag ju fram till september på mig att planera, så det borde inte vara något problem. Har redan rätt lång lista på teoretiska ämnen å praktiska övningar! De e ju inte direkt en "nybörjarkurs i fotografering", så de e lite sådär... vad ska man ta upp å hur djupt?

Måste ta å kolla med Sanna oxå om de här e nåt jag kan ta via firman, eller om jag måste ta det privat... Har nog visserligen "uthyrning av arbetskraft", men de kanske e lite tolkningsfråga det där.

Inkommande vecka är rätt lugn, bara knatte- och klubbcross måndag å torsdag, å de e nu såntdär som jag 'ser om jag orkar fara på'-juttu. Sen till helgen e de studentdags! Hade tänkt besöka 2, den ena ska jag fota på. Ska nog tror jag låna en lins till det... Å lönen ja, oj va den sku få koma, helst igår! Hitta ett begagnat nifty-fifty på rajala som ja tänkte klicka hem direkt, då de e nästan halva priset av ett nytt! Ett såntdär lite universal som jag kan ha nytta av i många lägen...! Ett filterpack ska jag klicka hem oxå, så då har jag åtminstone utrustning till PTM...

.... som är snart! TJOHOO! Sommarens happening som jag ser mest fram emot! Och min första husbilssemester hahahaha! Ojoj, hur tror ni de ska sluta? :D

Har inte ens varit ut å provkört husbilen ännu, mer än att backat in den på gården. Morsan hade kört hem den från kokkola då hon vila testa på den i lugn å ro, den e manuellväxlad, å morsan ha int kört manuell på många år, men att få in den på gården sen, så gick jag ut å erbjöd mig hjälp. Den ÄR grymt bökig att få in på gården, speciellt om de står bilar parkerade på gatan.

Så där kan man bokstavligen säga att jag har kört mer bakåt än framåt iaf :D

Sen e de ju tusen miljoner andra saker jag måste lära mig om den, men jag får göra helt enkelt som jag gjorde i början av min avbytarkarriär... Skriv upp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar