måndag, september 19

Kreativa stunden...

... Det finns 2 tidpunkter på en hel vecka då jag är som mest kreativ tankemässigt. Kan man ens säga så? Alltså mest funderingar, å mest lust att göra nåt vettigt.

Det är varje morron halv 5 ti halv 7 (är det då man kan kallas morronmänniska?) å varje söndag. Jag har larmet inställt på 5, men vaknar gärna halv 5 om jag haft någorlunda bra sömn. Den där extra halvtimmen känns som 3h extra ;)

Nå, vad har jag gjort då? Förutom att druckit en halvliter kaffe. Jo, brukar spela lite på morronen, har ett par spel som jag spelar dagligen. Har kollat igenom kameraloppiset å rajalas begagnat, sorterat några foton, ändrat lite i bloggen igen, eftersom jag insåg att jag hade missat en bakgrundsfärg på ett ställe, ändrade kantlinjerna runt fotona i bloggen. Läst lite bloggar, kollat tips å idéer på instagram för firman. Ibland kan det hända att jag gör noteringar för firman, tankar å funderingar som jag kommer på, för att jag ska komma ihåg dom när jag kommer hem från jobb.

Sen händer det att jag stickar några varv om jag har något enkelt jobb på gång. Något jag funderar på ungefär varje morgon är var jag ska skapa mitt arbetsplejs. Sku behöva nånstans var jag kan jobba på, som inte är här men där jag t.ex ändå kunde se på netflix medans jag jobbar på med stickning/virkning, åtminstone kan lyssna på radio. Och ja, en laptop sku ju behövas om jag ska kunna se på netflix nån annanstans än här! Skärmen på min sa ju upp kontraktet.

En ny laptop sku faktikst behövas, speciellt om man ska på tävlingar längre bort å far med husbilen, sku vara grymt praktiskt om man kunde ladda över foton då å kolla igenom dom. Gillar lite min gamla ändå, trots att det inte var den dyraste å inte den billigaste (tror den låg på 445 euro eller nåt sånt), så har den nog varit en trotjänare. Visst, seg som tusan blev den mot slutet, men farsans blev ju 10 gånger segare efter 2 månader ungefär. Såna gånger var jag nog tacksam över min.

Nåja, nu börja jag sitta å läsa på soneras interneterbjudanden, jag har ju redan tänkt så långt att jag behöver en mokkula till läppärin... som jag inte har köpt ännu! Å nu blir det dags att börja ställa sig mot jobb! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar