lördag, september 3

The end is near..

.... eller nåja, åtminstone nära till mitten ;D


Evighetsfilten! Började närma mig stället där jag haft sån beslutsångest över hur jag skulle göra.. Skulle jag köra 4 gråa, eller lägga in en svart rand mellan, så de blev 2 gråa, 1 svart, 2 gråa? Eller huuur skulle jag göra? Efter ungefär ett års velande beslöt jag mig för att det blir en svart rand i mitten.

Nå, fortsatte sticka på evighetsfilten, var de typ förra helgen? (innan ryggen brakade that is), å plockade fram resterande garn till filten. Insåg till min förskräckelse att nu hade jag nog räknat lite fel, har ett svart nystan för lite (har nog ett nystan, men de är ett missbildat nystan som jag inte bestämt mig för om jag ska skicka tillbaka å kräva nytt, eller vad jag ska göra med det), samt att jag hade ett grått nystan extra. Man kan säga att jag blev lätt förtvivlad igen!

Nå, häromdan, så tänkte jag att ja ska kolla igenom garnhögen av osorterat garn som jag har på golvet. Näpp, fanns inget extra svart där. Har en påse brevid högen, med garn som tållat ihop sig, stack ner armen en stund, å tammehooligomoron, så kände jag ett stort nystan! Jihuu, jag hade inte räknat fel, jag hade ett extra svart nystan! Så nu e de nån viss liten fröken är som e grymt nöjd!


I shit you not, men dehär kommer att bli världens mysigaste filt! Tung som synden, dyr som fan å hans mormor, räknade att den kostat mig ca 130 euro i material (hej, vem sa att garn va billigt?), och stor som halva jorden. När jag ska ta slutgiltiga fotot, så tror jag att ja får kasta den på päronens säng för att få med hela.. Samt att dom har liiiiite just större ljusinsläpp i deras sovrum än det lilla kikfönster jag har i mitt sovrum.. Jag gissar på att blockad sku den bli bredare och längre än sängen (tror jag har mätt den nångång men kommer inte exakt ihåg måtten)... Jamenar, va e nu bäter än he, när de e -30 ute, å man ligger å tokfryser? Linda in sig 3 varv i filten? Perfa om man frågar mig!

Mitt andra projekt jag har lite funderat på (waddupp me alla filtar?), är en dubbelstickad julig stjärnfilt av Rustas helen. Ja, garnet kallas så, men egentligen är det novita som är tillverkare. Lustigt nog finns det dock inte på novitas hemsida.. ! Nå, tokmanni har oxå det garnet, billigt akrylgarn, som är superskönt! Ett av mina favoriter! Nå, här e en bild på hur följande filt e tänkt att se ut..

Inte så jättesnygg sådär, men den blir nog fin i slutändan.. ! Dubbelstickad innebär alltså att den ser likadan ut från bägge håll, men olika färger... Dock har jag inte luskat ut dilemmat hur många maskor som krävs för bredden (bara testat på dubbelstickning), samt hittat nåt diagram för stjärnan. Men de löser jag nångång när jag orkar. Evighetsfilten blev ju size lite större än jag tänkt, för att jag tydligen inte hade räknat ordentligt :P I mina tankar sku den bli 180x200cm eller nåt sånt, nu blir den över 200cm både på bredden å längden.. oops!

Nåja, nu blir det att fundera ut vad dagens projekt blir, lite sugen att börja på stjärnisen, men den kräver så mkt tankeverksamhet före jag kan börja ;D Om ryggen/nacken håller, så kanske jag får vara lite kreativ denhär helgen iaf! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar