onsdag, september 28

Prestationsångest..

... Ibland tror jag nog jag lider av det. Eller nej, jag vet att jag lider av prestationsångest...!

Var till Ösö å rålla me kameran före jag sku å rida fanta i söndas, tog några foton på världens sötaste å översocialaste fölis. Mao, så fort jag gick en bit ifrån så ja sku få åtminstone hela huvu på foto utan att ha eltråden med, så kom fölis hårt efter!

Men om man bortser från konstiga vinklar, eltråd, å annat tjafs, så är dom här fotona förvånansvärt bra.






Är ganska lätthänt att fotona blir överexponerade med niftyfifity, de e ju nåt jag inte direkt är van med, så de gäller att fortsätta leka bara. Sku vila börj lära mig utantill den där ration aperture vs iso vs shutterspeed, alltså på ren svenska, hur mkt f jag ska ställa för att välja hur mkt av bilden som blir suddigt vs inte överexponerat. Samt ifall jag behöver justera exponeringskompensationen eller nä. Dock händer de ju mest att jag leker inomhus me niftyfifty, så de blir ju aldrig nå seriöst lekande med det.

Nåja, den där listan me "sku måst göra" (leka me kameran hör dit bl.a) börj bli ganska lång, såpass lång att ja nästan börj bli lite stressad av den... ! Men ska se va ja får gjort i helgen, ska vara hundvakt så ja planerar att låsa in mig hela helgen.. Speciellt om de e skitväder så lär ju inte doggarna ha lust att vara ute ens...!

Så att så att, får la se va man hittar på...!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar