torsdag, september 29

Nöjd...!

.... liten flicka! De e jag de!

Nackdelen med att bo i gammalt hus, med gammal ström, är ojordade vägguttag. Det här resulterar i att när man har så förbannat mkt elektronik som jag har, så fräser de bara såfort jag försöker spark igång förstärkarn.

Jaja, det där är nåt som jag inte förstår mig på, vet bara att jag köpte en vaippavirran erotin (som jag inte kommer ihåg vad är på svenska utan att använda google translate) ti antennen på tvn för sisådär 10-15 år sen, då de bara fräste då oxå.

Nå, hur som helst, så e de nåt jag inte har orkat försöka fixa, så de resultera i att jag for efter såndär högtalarpaket med baslåda ti prisma. Logitech för 29,90. Lite besviken på resultatet, men det var iaf bättre än dom för 19,90 (eller om de va t.o.m 9,90 från lidl), men nöjde mig än sålänge.. Moitta ibland att jag inte fick upp hög volym trots att man vred fullt på högtalarna på datorn.

Var ida me paps ti silikotek å sku se på dojjor åt mig, (blev förstås inga, de e bara norfa som har jobbkängor i stl 39 inne), å sen sku vi ti jnt, för att papsens telefon strejkade igen (som hjälpte med en omstart bara, men han trodd ju de va nå värrigare fel... ja se samsung..).. Å jag passa på att kolla lite va dom hade vid jnt. Såg ett högtalarpaket i hyllan som såg liiiiite bättre ut än det jag hade, Betasphere Audio för 39,90. Tänkt ja sku slå till, men farsan erbjöd sig betala. Nå de visa sig att de va enda dom hade kvar, så vi fick de för 30 spänn.

SÅ mkt bättre än dom logitech jag hade! Nu kan man iaf njuta av lite bas, trots att den "bara" var typ 5,25" eller nåt sånt. Men de duger gott å väl åt mig. Den jag har ståendes på golvet är väl en 15" sku jag tro. Samt mina då 9 högtalare ;)

Spanade in en läppis oxå, 499 för en (R)Acer som motsvarar gammelburken, så lär nog ta sikte på en sån så småningom oxå!

Ibland känner jag mig nog inte som nån riktigt normal brud, eller rättare sagt, ibland känner jag mig som en teknikbög. Jamenar, vem sitter på 2 stationära datorer å sånt ljudsystem? Visst, bor man me en kar e de ju int alls omöjligt, men jag har nog haft mitt egna dunkadunka sen jag var 20 ungefär ;)

När jag var som värst så spela de ingen roll vilken enhet jag använde, jag kunde lyssna på ljud ur den genom förstärkaren. Hade nåt jag skulle se via läppären, men va ju för liten bild (jo, min tv e lite stenålders, så jag har inget nät på den, likaså blurayn), så jag koppla skärmen ti tvn. Men då va de ju för dåligt ljud ur läppärin, så då va de bara å leta fram kabel till det då ;) Samtidigt som jag hade blurayn ikopplad i förstärkaren och stationära datorn.

Fast då kan de ju se ut såhär oxå ;)


Jaja, en vacker dag när jag e stenrik så ska nog allt vara trådlöst...! 


Oj vitsi, hitta en "hel" bild från kämppän min ja hadd på åland, saakeli va jag saknar den! Trivdes så helvetiskt bra i den! 


Nåja, färdirållat nu! :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar