lördag, juli 26

Kamera test...

....

Jepp. Har ducks Canon 50D på prov över helgen. Datanissarna (och även kameranissarna) sa att jag får int köpa kamera innan jag testat en canon :P Eller får å får, men dom rekommenderade att jag testar flera kameror innan jag bestämmer mig, å jo, de e bra point.



Den här är inte riktitg en instegskamera på samma vis som D3100, så... det är kanske lite svårt att jämföra på ett sätt. Själva menyanvändningen är enkel, gillar displayen ovanpå kameran, och inställningarna e fler å grundligare (läs, jag sku behöva en instruktionsbok höhö.. ). Nå, jag fick ju instruktioner av Duck iofs, men de e lite sådär, man måst testa på, konstatera å fundera, leta fram svar på frågorna, testa pånytt osv.. Här finns en .. vad ska man kalla det, gruppering, vilken modell ska man välja på vilken nivå.

Om vi säger såhär, jag fick nog komma ner på jorden igen så det bara smällde om det. Tack som faen. Näemen, man blir ju lite bitter då man int får samma kvalité på bilderna, men där ser man oxå hur viktigt det är att man faktiskt KAN fota. Foton jag trodde blev skarpa å fina, så ser bara fan ut när man sen ser dom på datorn... !

Det är lite svårt att hinna lära sig allt på en helg, men ja får ju en känsla. I det här skedet är det "NO EFFING WAY!" för inget blir ti nå, men tillika så vet ja ju att jag kan lära mig. Men otålig som man är, ska de ju va resultat direkt. Valet å kvalet.

Fick inga bra foton från kvällen igår, några på blommorna när jag va ut å jönsa på gården... Testade dom olika objektiven.

Nu får ni bortse röriga bakgrunder å sånt...





Nu ska ni int låta er luras å tänka "de finns säkert bra foton från gårdagskvällen", nä, de finns inte. Jo, på en sketen staty finns det, för den stod stilla...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar