torsdag, december 25

Nostalgin...

.... Ibland sku jag bara vilja träffa DEN DÄR* personen tex just på krogen, som man blir genuint glad av att se, å får en ömsesidig reaktion. Den där personen som man bara klickar med och det var som om man träffades senast igår. Man sitter å samtalar i flera timmar, resten av världen försvinner, inge krystat, inga konstigheter. Äääh, kan inte riktigt förklara känslan, men man vet när den infinner sig.

*I det här fallet rör det sig inte om en specifik person, även om jag känner till en person som skulle kunna framkalla dessa känslor för mig. Men att träffa honom på krogen e ungefär lika stor chans som att vinna på lotto. Eller att träffa han öht nånstans förutom hemma hos honom.

Sparka igång baslådan, la på Collabro, peta in en påse (jo, det händer ibland...), en kopp kaffe å lite blogg.. De e såndära gånger som livet känns bra. Riktigt bra.

Jag saknar tider då man hade tjejsnack me sina kompisar, alltså tänk högstadietiden... hur naiv man var å pirrig över det minsta lilla. Nu är man bara realist, tyvärr. Ganska slött. Ja, man fick ju faktiskt återuppleva den känslan när man kollade Awkward, en orsak varför jag fullkomligt älskade serien. Dom har verkligen lyckats!

Sällan citerar jag sångtexter, men det finns en låt som jag tycker är så fruktansvärt vacker å ifall ja nånsin ever gifter mig så ska den här SÅ spelas på mitt bröllop.

Never knew I could feel like this 
Like I have never seen the sky before 
I want to vanish inside your kiss 
Every day I love you more and more 
Listen to my heart, can you hear it sings 
Telling me to give you everything 
Seasons may change, winter to spring 
But I love you until the end of time 

Come what may 
Come what may 
I will love you until my dying day 

Suddenly the world seems such a perfect place 
Suddenly it moves with such a perfect grace 
Suddenly my life doesn't seem such a waste 
It all revolves around you 
And there's no mountain too high 
No river too wide 
Sing out this song and I'll be there by your side 
Storm clouds may gather 
And stars may collide 
But I love you until the end of time 

Come what may 
Come what may 
I will love you until my dying day 

Oh, come what may, come what may 
I will love you, I will love you 
Suddenly the world seems such a perfect place 

Come what may 
Come what may 
I will love you until my dying day

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar