söndag, november 6

Hysterin...

...fortsätter!


Mer å mer saker kommer jag på som jag kan göra, som jag kan skaffa, som ska bli en njutning.... Som t.ex kom jag på att jag har ju en wokpanna, så vad har man gjort idag? Jo, googlat wokrecept, fortsatt googla på saker man kan odla, thaikäk... osv...

Trots att ja ätit för int så längesen så börjar snålvattnet rinna av bara tanken. De enda som e lite slött, e att ja vet att man blir lat av sig när man ska laga mat åt bara en person, så ofta svänger man ihop nåt enklare istället ;) Man planerar en massa gott, å sen ba "ääääh, ork väl".. speciellt jag då, som kan bli frustrerad över att de tar 8 minuter att kok en pastapåse..

Brysselkål e nåt jag hade tänkt testa på, kan inte komma på att jag nånsin sku ha ätit det i mitt vuxna liv... Orsak? För att morsan va så led de då dom hade varje lördag på båten. Nåja, int sku ju det ha behövt hindra mig, men som jag sa i ett tidigare inlägg, vissa saker e inte värt att försöka göra i det här hushållet, matlagning e en sak.

Nåt annat som gör mig lite glad, som int har nånting me nånting å göra, e min hårkvalité! Bytte shampoo å balsam i somras, försommarn, eller nåt sånt, minns inte exakt å här i mitten av sommarn börja ja ju använda telefonsladds-hårband. Nå, de va ju nog ett misstag. Jag fick ofrivillig pannlugg som nu tackolov håller på repar sig. Till på köpet så har jag tappat så myki hår dom här senaste 2-3 månaderna så jag var helt säker på att ja snart blir flint! Säkert påverkade solen, väder å vind håret en hel del oxå i somras. Höll nästan på att börja ge upp me dehär shampoot som ja har nu, inte ens repair gav nån förbättrad effekt på mitt stackars hår, men nu... Nu jäklars! Bytte bort telefonsladds-hårbandet till ett vanligt, så nu sitter hästsvansen tajt igen å bara det i sig har minskat på ofrivilliga pannluggen.. (eller ja, dom stråna håller på växer ut).

Nu när ja kom ur duschen å hade handukstorkat håret å sen föna det en stund, håret bara gled genom hårborsten, å längesen jag upplevt så friskt hår! Värsta tapp-perioden har slutat så tjockleken håller på ökar stadigt.


Ja, den här första bilden fick kom me, så int hela mitt tryne behöver synas på fejjan, inte speciellt smickrande bilder ;) Var hos bror + fru å var ut på gården me farsan å drog frisk luft, å lärde honom hur man fokuserar me telefonens kamera... ;) Blev rätt fin bild!



Snyggaste pannluggen ever, eller hur? Hade tyvärr ingen selfie kvar när pannluggen var som värst, men de såg riktigt bedrövligt ut! Och jag ska nog riktigt erkänna att jag inte direkt använder såndär heatprotection för håret då ja fönar det (vanligtvis fönar jag me kall luft, men ibland e ja lat), å int så myki annat extra heller, så de e nog förvånansvärt att det har repat sig såhär bra!

Syns lite dåligt på bilderna, men har jag inte vackra eksem i ansiktet?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar