torsdag, november 3

Trallalalallallaaa...

... Hah, ungefär 200% ökning på läsare på senaste inlägget ;D

Nejfan, mer..! Nå, anyhow, den här månaden kommer att bli låååååhåååååååång har jag på känn! Det sköna är ju att jag har i princip allt jag behöver, eventuellt att jag väljer andra gardiner å en annan taklampa ti vardagsrummet, men sådär i stort sett så borde allt jag har passa in. Janå, köksgardiner får man väl se..

Dom gardiner jag hade i köket på åland, var egentligen inte köksgardiner, men jag ville ju vara lite kärringen mot strömmen å hittade ett par snygga som jag la dit, å passade riktigt bra in. Dom e typ nå vita me nå grönt å nå gult på (går int riktigt å säg), men passa riktigt bra in i kämppän på åland..  Denhär går mest i grått å vitt (om ja nu int minns riktigt tokigt), så mina prylar borde passa bra! Tacksamma färger!

Vanligtvis när jag har flyttat så har de skett på "urakka", dvs oftast över en helg och man har tagit hela flyttlasset med sig på en gång, så de ska bli lite skönt nu på så vis, att jag förmodligen börjar flytta in så mkt jag får utan hjälp när jag får nycklarna å sen på helgen får man ta såntdär stort å bökigt då.

Bara jag inte sku va så ofantligt trött hela tiden så jag sku få börja packa.. Snart har en vecka gått, å de e ... en vecka mindre till flytten! Har jag fått gjort nåt ännu? Nooope. Okej, igår var jag nog riktigt bedrövligt trött, har sovit riktigt dåligt ett par nätter, å vaknat okristligt tidigt, (steg upp 4 igår), de där me att få vänt till vintertid var inte så enkelt.

Nåja, de e ju snart helg om ja int vaknat till före det, då lär jag åtminstone får rätt mkt gjort...! Det blev lixom plötsligt så mkt på gång här nu, inte bara flytten, utan lite annat oxå..

Flyttlådor e väl nåt jag sku måst fara efter först så jag får börja packa ner. Rätt tacksamt ändå att jag har en stor del av mina saker nerpackade ännu, det är väl ungefär kläder, teknikprylar, garn, böcker å sånt, men resten e nerpackat ännu. Men klädsortering å skosortering e nåt som ligger på schemat före, å de e nåt jag inte riktigt ser fram emot. Har nåt jag tänkte försöka sälja, bl.a en röd haglöfs jacka, men en stor del åker nog till ekorosk.

Ja håhå, nog ska det bli skönt att flytta nog. Å konstigt. Riktigt konstigt. Att bo i samma stad som päronen, men ändå int på vinden. Få se hur många gånger jag börjar köra fel sådär när man e trött å e på väg hem från jobbet ;) Bara en sån sak att tycka de e skönt att gå i duschen, för här e de inte det. Hinner knappt få schampoo ur håret, så kommer de såpass kallt vatten så man fryser mer än blir uppvärmd när man stiger ut.

Jaa-a, ofantligt skönt!

Nåja, snart dags å råll iväg på jobb, nån här som inte orkade tanka igår, å de e lite för lite bränsle för att kunna köra igång webaston, så man får väl fara ut å starta i tid idag nudå, bara för att de förstås sku vara rejält på minus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar