tisdag, november 22

Munter, rastlös å inspirerad...

.... Man blir ju så fruktansvärt munter av dehär vädret! För att inte tala om inspirerad!



Nåja, rastlös de blir jag iaf mellan varven. Inte många dagar kvar nu till flytten, men det kommer förmodligen att vara den längsta veckan i mitt liv! Konstaterade igår att det egentligen inte lönar sig så mkt att packa nåmer än såhär, visst, mkt småprylar som ska packas ner, men har ändå så mkt nerpackat å så mkt som bara är att släng i nå ikeapåsar, å kör dit, så har nog att göra dom 2 kvällarna innan helgen ändå.

Morsan å moster sku fara ti ikea den 5e, ganska lägligt, får hem lite stuff då som man behöver!

Ja-a, den här månaden sku nog minst sagt få vara över. Eller ja, nästa månad. Sku vila börja satsa lite på firman, å vet att de e ingen idé å börja med det nu, har för mkt annat på gång. Men fixa till en hemsida, börja skaffa sig lite referenser å sånt ligger på tapeten. Utvidga helt enkelt. De e lite som en snöboll de där... Måst finnas nå material ti få gjort en, å sen material för att få den ti börj rulla å bli större.

Sitter å funderar över prissättningen på firman, sku vila ha den på nå vis enklare. Har en idé som jag funderar på, men googlade lite på prissättning för fotografer. En firma körde enbart på pris per bild. Med det lilla startpriset på 6000 kr för första fotot å sen 1000-3000 per foto resterande bilder. Okej, man ska ju komma ihåg att det ligger mkt jobb bakom oxå.

Vad som gör mig lite frustrerad är att jag inte har hittat min stil ännu. Eller kanske jag har, men bara inte ser det? Tycker ni det? Har jag en stil på mina foton?

Vad som gör mig riktigt ursinnigt frustrerad är att det går så hiiiimla trögt att få bollen i rullning. Ni vet, mera inkomst, mera utrustning, mera inkomst, bättre utrustning, mera inkomst, mera kunskap. Just den bollen... ! Snöbollen som jag nämnde ovan.. !

Har rätt många testa-på-planer i huvu, men finner int riktigt inspiration nu. Hur man än gör, får man int till nå fina bilder nu, om man inte e ute efter grådassiga regnbilder förstås. Bättre blir det efter nyår då vi förhoppningsvis har både snö och sol.

Nej tusan, jag borde fortfarande lägga planerna å funderingarna på hyllan, hinner inte grubbla på firman nu i december iaf.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar