tisdag, juni 10

Man blir som man umgås....?

... Jag håller på att bli häst?

Nånej, men de e ju lite spännande när dom fysiska felen börjar bli fler å fler, det som har påståtts bara sitta mellan öronen på mig....

Hade gått å lagt mig å efter en stund sku gå på toan när ja höll på trilla omkull när ja steg ner från sängen. Jonej, det i sig är ingen nyhet, så funkar mina vrister efter lite längre vila, men när ja var på toan så noterade jag det som jag inte sett förut... Gallor! Knappast är de nu gallor av samma orsak som hästar får, men det var två svullander mellan fotknölen å hälsenan på utsidan av bägge föttren...  Konstigt sen då om man har lite ont?! Antar att de är är följd av en överansträning, det egentliga vrist-ontet jag brukar ha e mer ... jaa.. runtom hela vristen..

Så nu har dom två "synliga" saker ti funder på vid sjukan om och när ja får kallelse. Läkaren e ju säkert på semester, så jag gissar på hösten nångång.. ("-jag ska se till att du kommer till en bra läkare...")...

Jonej, ja ä änte bitter..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar