onsdag, juni 25

Men suck...!

.. Schysst att det är Haukipudas å Kokkolas nationella precis sama helg. Jag blir ju så lycklig.. !

Nåja, jag vet inte om Jenny tänker åka ti Haukipudas bägge dagarna, eller bara en dag, å vilken dag isåfall, det lär väl visa sig, såg att kokkola hade 130 cm klasser båda dagarna, så nog lär ja ju få fota nog..!

Haukipudas var en såndär dag (då när vi var sist) som man fick starta innan tuppen har vaknat ens.. ! Minns inte om det var 4 eller 5 nångång som vi for från stallet.. ! Men trevliga tävlingar hade dom :) Dom har klämt in 7 klasser på en å samma dag, visserligen på 2 banor, men det lär nog bli tidig start ändå..! Å en av dom första gångerna man fick se PSG klass live.. :) Eller om de nu va inter, de minns ja int, men ja sku ha för mig att de va PSG

Angående tömkörningstävlingen, så har jag inte hunnit fundera med ägarna ännu, det blev lixom lite mkt på G här nu igen. Idag ska jag å hjälpa Anni tömköra Prins å se lite hur det fungerar, sen ska väl jenny träna i morronkväll, å sen e de jenni-träningar på fredag. De e nog arma synd att dom kom så hastigt på, men visst, har man egen ponny som e inkörd, ganska enkelt då å veta om man ska fara eller inte.. Frågade nog om tävlingarna ordnas flera gånger, men dom skrev att det beror på deltagarantalet, kanske blir först nästa sommar :S

Kom på ytterligare ett knep med mina gramaner oxå till longreiningen... Eftersom de e såndär.. jaa.. hur ska man säga.. alltså vanligt "tygellås" å de e så knöligt varje gång dom ska sättas fast i bettringarna, så slog de mig igårkväll, att 2a paret inspänningstyglar jag köpte, var ju lite såndär... bättre kvalité om man säger så... Så att spännet går att ta lös/byta ut. Det var orsaken till att jag köpte nya, för spännet gick sönder på första paret inspänningstyglar (bara av att dom föll i golvet vinterntid.. hejja bara!) å inte gick att ta loss..!

Så nu kan jag enkelt ta spännena från inspänningstyglarna å lägg på gramanerna, så slipper jag slita upp dom varje gång, utan bara knäppa fast i bettringarna...! Aaah, gotta love that!

Håhå, fastna på cyberphoto.fi å glo lite, kom på att jag inte kollat priserna där på en kamera.. Visserligen rejält dyrare än på diverse andra ställen... Cyberphoto har lite dåligt utbud på 3200, men kanske den e utgående den oxå... (350 spänn på tex anttila + 18-55 objektiv), billigaste på Cyberphoto var 500 spänn, visserligen med väska å uv-filter å sånt tjafs med.

Sku vara lite intresserad  av just den, eller nån från 5-serien, orsaken är att det finns en wifi-enhet att köpa till för en 50-lapp. De innebär att man kan direkt överföra bilder ti surfplatta (eller telefon, men jag har ju WP), betydligt enklare å se direkt på plats då. Dock stiger ju 5-serien direkt prismässigt...! Ah nu såg jag om 3200 "Utgången modell som inte säljs längre.." Just så...

Nåja.... !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar