tisdag, juni 10

Rage against...

... the coffeemachine...

När jag läste kalle anka (hell, jag prenumererade t.o.m!) där nångång i början av 1700-talet, så hade dom bandnamns-förslag i en tiding. Ett av namnen var just Rage Against the Coffeemachine. Inte för att jag har det, utan det bara fastnade på hjärnan.. !

Idag blir det kokkelby med mams. Vi ska me svarta saaben på nå service av nån orsak... Det var nåt med nåt emblem eller nåt... Så de blir lite shoppande å äta på pedrinas.. ooomnomnom!

Vristerna e fortfarande svullna där bak, så ska se nu idag då hur det utvecklar sig om det beror på överansträningen från helgen, eller om de hela tiden är såhär, utan att ja märkt det.
Ska dessutom jaga slemlösande nässpray i kokkelby, vet inte om det finns nåt sånt, å ja e inte heller nåt stort fan av nässprayer, men jag börjar bli infernaliskt trött på min snok nu. Igår trodde jag att ja höll på snyta ut hjärnan... ! I fredags på kvällen bröt förkylningen ut litegranna, å det var som om nån sku ha öppnat kran. Nu e de samma visa igen, stockad som fan i ena sidan, så snyter gulgrönt slem.

Kan ju visserligen hända att det är bihåleinflammation, men jag har iaf inte haft ont nånstans å inte har ja haft feber heller, såvitt jag vet.. Tänkte ja testar med nässprayen först, går det inte om får jag väl fara å visa upp det då. Förmodligen säger dom "Ät burana å vila. Det är en långdragen förkylning". No shit? Uppe i 2,5v såhär nu...

Undrar nog när jag ska få kallelsen till läkare, börjar kännas lite sådär lagom pressat, det månatliga har uteblivit 72 dagar nu. Hade ju lixom tänkt jag sku få träffa läkare först, å sen se då vad läkaren tycker å tänker, givetvis ska ja ju ti gyn i nåt skede, meen...

----

Som vanligt hann ja ju inte bli färdig innan vi for, höhö. Vristerna e inte bättre heller, iofs har vi gått möe idag, så de var kanske lite fel dag att se om det blir bättre. Får följa med å se helt enkelt.. Kokkola gick bra, förstås matkoma nu å sjuka (mer än normalt alltså) vrister nu...

Verkar ha fått intressant dygnsrytm oxå. Varannan natt sova 18-08 å varannan natt 02-08. Nu ikväll e de dags för 18-08, å ja håller på somnar redan... ;) Försöker hålla mig vaken me kaffe, men tror nog jag bara pinar mig igenom kaffet å sen blir det snarklådan. Hade ju tänkt åka å fota hoppning ikväll, men njääh.. :/

Fotade vristerna, och jo, väldigt orakade ben  ;) Jag förstår inte riktigt det här, att de för det första är på bägge å för det andra bara på utsidorna... En av orsakerna varför jag inte riktigt tror det har med hälsenan att göra... Lite mindre är de ju på vänstra foten men... Nåja... De lär ju visa sig. Farsan tyckt jag direkt sku åka å visa upp det, men nää, väntar nog å ser... !




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar