torsdag, januari 30

Äntligen hemma..!

Halv 1 låg jag i min säng ännu, utan att ha fått pre-op-piller. Huhhu... å jag sku va där halv 8 i morse! -.-

Nåja, allt har gått bra, nåt hörde jag mumlas om att det gick inte riktigt som dom tänkt, tyckte nån läkare sa att jag höll på vakna mitt under operationen eller nåt sånt, men va lite groggy så jag hörde inte riktigt.

Kl 15 kände ja att dom klappa till mig lite på kinderna å tyckt de va dags ja sku vakna, å hade en helvetisk pannknack. En sköterska fråga om de va migrän eller huvudvärk, å ja sa nog bara att ja tror int de e migrän, känns nog som huvuvärk. Vadå, ja hade ju int fått kaffe på hela förbannade dan! Fick nå smärstillande "Jag kommer att ge dig en ganska stark medicin nu, så det går om fort" och efter 2-5 minuter var pannknacken som bortblåst.

Inga andra problem i övrigt. Sjuksköterskan som tog hand om mig på dagkir:en fråga t.o.m 2 gånger om ja ville ha nå värkmedicin, men ja sa att ja har int ont i dehär skedet, så ja står över. Dock får ja bara äta panadol de första dygnet pga nån medicin ja fått i operationssalen.

Nu e jag inlindad me två superbandage som ska hålla booben på plats (fan va ja skrattar när ja får säga att jag har gjort ett boobie job!), ska undvika att hoppa å härja så mkt, då de är så mjuk vävnad, som lätt börjar blöda. Vi kollade såret strax innan ja for hem för att se what kind of sårplåster hon hade lagt, å det var inte ens blod på kompressen heller...!

Hon sa att ja får promenera å leva normalt, men sku undvika att bli svettig, å ja.. tyngdlyftning, nog fick ja ju göra det, men ja sku undvika krafttag ;D Tror nog jag kan hålla mig från gymmet i 2 veckor, har ju inte varit där på 3 år ungefär ;D

Ja fick se oxå på operationsstället när sköterskan kolla va de var för sårplast, å de såg jäkla fint ut... Var snittat runt bröstvårtan på ovansidan, ett "rundat snitt", så tror nog inte det kommer att märkas mkt. Sköterskan sa de samma, kommer knappast att synas mkt "Ska nog vara en kvinna till att sy sånthär" :D Som sagt, duktig skön sköterska hade jag!

Ja vad mera ska ja säga då?! E lite trött, så har väl glömt hälften ungefär, men ja mår riktigt bra :) Skönt det...! Hoppas bara man kan sova någorlunda bra ännu, så då ska de nog fixa sig bra dethär! Börjar tro dom gett mig nåt uppåt, e ju helt ofantligt glad... Känns lite väl osannolikt att vara glad på operationsdagen?! Men kanske jag e glad över att ja inte har så ont å kan röra mig någorlunda vettigt :)

Nåja, snart får man gå å sova, som sagt, hoppas man kan sova någorlunda bra... brukar ju sova på magen/sidan, så man kanske blir lite småsjuk... !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar