söndag, januari 19

Things you did not know - Part I

  • Jag ÄLSKAR musikaler, sen jag såg den första musikalen Annie. Oliver Twist som vi fick se i högstadiet, minns inte om de var musikal eller teater, trots att Oliver! är en musikal. Andra stora favoriter, Les Miserablés, Moulin Rouge, Phantom of the Opera (den vill jag se på riktigt). 
  •  Med tanke på ovanstående, så händer det sig nog att jag lägger igång en playlist med sånger från olika musikaler på Spotify, tex Les Miserablés har mååånga bra sånger. 
  • Det händer även att ja lyssnar på filmmusik, som tex från PoTC eller Transformers
  • Jag önskar att jag kunde sjunga bättre... och jag älskar att sjunga!
  • Jag älskar även att dansa! Riktigt mkt å riktigt länge! 
  • Jag är mer tekniknörd, prylbög å datanörd än jag egentligen vill erkänna
  • Det finns sånger som gör mig riktigt upprymd och euforisk. En sån låt är Gigi D'agostino - I'll fly with you. Men även Steve Jablonsky - Arrival to Earth (Transformers)
  • Jag har tagit pianolektioner och älskade att spela piano. Prenumererar även på en utubekanal där en kille (som jag t.o.m addade som vän på fb) gör en massa pianocovers på kända låtar. På gehör. 
  • Jag älskar att se på Glee (jag är en Gleek!), dom sjunger så fantastikt bra!
  • (Och jag hatar när folk postar utublänkar, speciellt på musik, i sina bloggar, för jag lyssnar aldrig på dom!)

Här är en version av Arrival to Earth som ger mig chils.





Originalversionen





Och pianoversionen (han fortsätter visserligen till Scorpono oxå) av Mark Fowler (så otroligt vacker!)





En riktigt riktigt fin låt ja gillar från Moulin Rouge och jepp, skådisarna sjunger på riktigt oxå.




Den här sången sjungs av 17 olika "Valjeans" från musikalen Les Miserablés. Jo det här är oxå sån musik jag lyssnar på, tro't eller ej.




Och denhär från samma film, sjungs på Oscars galan.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar