fredag, januari 24

Hmmm?

Just de.... Hmm... ?

Får int riktigt in i huvu att de e fredag idag. Jag hade fredag igår.

Var å köra sista 4h nu, sen e de bara 1h på månda som sagt, å uppkörningen då. Men det gick nog riktigt bra idag, vi var roadandes ti kokkelby, å de gick riktigt bra! Lasse e riktigt skön körlärare å ja tror nog han själv glömmer bort körningen emellanåt :D

Sitter å desperat på musik. Jag vet int alls va ja vill höra, är på bra humör, så int nå känslotjafs, som visserligen funkar ibland när man e på bra humör. Men ja e nästan lite på partyhumör, lite såntdär stöddigt humör. Fick bli en partylist från 2010, kanske man blir lite nostalgisk?! Skummade igenom listan å insåg att ja int ens kommer ihåg stor del av låtarna i playlisten...!

Tror jag har fått en släng av maries överskottsenergi från igår. Så himla rastlös!

Sa åt Koski att jag har operation på torsdag, så han fråga när jag ska köra upp å ja flina glatt å sa "på tisdag!" ;D Då redan börja han flina lite, å sen sa ja ännu "tänkt ja kommer ti skolan på fredan sen...!" "-alltså du mena koma ti skolan dan efter du ha blivi operera?! Voi huhhu me te..." :D

Tänkt nästan säga "he skillna på radakara å dögubba" ;D Men de e ju lite som förolämpning tillika, å Koski ha vari schysst me oss, så ja iddes int :D Nå, int ska ja va så stöddig, vet nog att ja kommer att ha ont så innihelvitti efteråt. Tar no 2-3 dagar innan man börjar bli människa igen. Stygnen ska skötas om osv osv, se till att de int läcker å ingenting... Iofs brukar ja int läcka möe, e de en tumnagelstor blodfläck på sårplåstret första gången ja byter det, så e de bra... Så att så bra läkekött har jag...

Vid en av operationerna hade jag inte ens skydd på stygnen hela tiden, vi var nånstans på fest, tror ja drack lite, minns inte riktigt, men hur som helst kände ja att de snärta till i ena ändan av såret, titta hastigt i spegeln, hoppsan! Ett av stygnen had sprätta upp! Men Sofia som då var klar djursjukvårdare tog en titt på det, å det var nog inget att oroa sig över...!

Det var det övre av dom här två som sprack upp, nånstans ungefär där pilen e...





Såhär blev ärret från bilden ovan... Inte fan syns de möe inte.. Får nog kolla två gånger själv ibland ;D 


Den olycksdrabbade operationen... Här ännu var det bra, 2-3 dagar efter op sku ja tro...Men sen jävlar... 
Så att jo, nu blir det en op i samma stil :) Kan ju säga att han som opererade mig första gången kanske opererade mig andra gången oxå eller nåt?! Nå, hur som helst sku ja ti han läng efter att såret hade läkts, å han fråga om ja va riktigt säker på att de va de stället han opererade på, för han såg knappt ärret själv trots att de va han som op mig :D 

Har blivit lite tvungen iom operationen att säga lite va de handlar om, men har int sagt det rakt ut, utan låtit di få som fått veta det, räkna ut det själv. Sa de åt klasslärarn idag då ja sa i morse att jag hamnar på operation, men jag vet mera när efter kl 10 å att det blir inom en månad... Så sa han men brukar de inte ta rätt länge då man ska på operation?! "-joo, i vanliga fall, men det här e frågan om en sån sjukdom så dom funderar inte nå länge.." så då fatta han va de handla om... 

Sku måst ta å fixa nån ljudbok ti mp3spelarn å så ska ja minnas ti ta med mig plattan oxå, hoppas man nu får ha den på dagkir:en?! Eller jo, de tror ja no, tror ja läste nånstans att man får använda egen telefon, så nog måst man få ha där nog. Nåja, har ju åtminstone några ljudböcker att lyyss på, så nog ska de ordna sig nog. Förut har ja mest haft böcker med, men man har varit sådär lagom slö mest hela tiden... Jafan, sku ju måst kirra nya öronpluggar, den ena ha ju gått sönder prkl... ;( 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar