torsdag, januari 16

Nåja...

Håller på testar lite så det automatiskt ska uppdatera på fejjan, dom apparna jag vanligtvis använde ... har surprice, surprice, börjat kosta nu om man vill ha snabbare uppdateringar.

Och jo, sidan ser bedrövlig ut so far, men hade så pannknack igårkväll, så jag ville få bort allt vitt. Alltså jo den var svart först, men tyckte det blev svårläst, så justerade lite, å det blev alldeles för vitt höhö.

Nåja, tur att det är enkelt att ändra.. Ska lägga till nå små appar å grejs oxå, fantastiska google translate tex...


Riktigt trög dag i skolan idag, elsystem på förmiddan å maskinlära på eftermiddan, åååh suck! Vi kommer tydligen att ha så nu, så vi har teori onsdagar å torsdagar, sen studiebesök å praktiskt resten av dagarna.

Vi skulle tydligen ha språk nån dag, å ja hoppas vi även har engelska å int bara finska å svenska. Jag har inga problem med engelska, gramatiken är väl inte 100%ig, men ja gör mig enkelt förstådd. Är ju en liten spelnörd, å med det har man lärt sig mkt.

Vi har ett program som heter Teamspeak som vi helt enkelt pratar genom (går att skriva oxå) så det har ju blivit att man sagt ett å annat ord dom senaste 6,5 åren man hållit på med det här. Och nej, det är ju lixom ingen lek, det är ju på fullaste allvar, alliance leaders, diplos etc etc... Har även varit Mod på spelet, både på forumet och chatmod, men det slutade jag med, blir för stressigt.

Nå, anyhow, min käre amerkanska vän Mr Harper är våran alliance leader och vi har nog gått hand i hand genom åren, har alltid varit hans högra hand och därmed även Diplo. Det betyder att jag sköter problemen med andra allianser. Det betyder att jag även sitter på våra Coalition meetings varje vecka samt ytterligare är med på våra War Coalition meetings varje vecka, så det betyder 2 möten på engelska varje vecka.

Det som oxå är så fint me dehär är att man snappar upp andra språk oxå.. Lärde mig förstå tyska rätt bra när jag lirade med ett gäng tyskar. Tyvärr var jag ju inte så bra på att prata eller skriva på tyska, men jag kunde svara på engelska när någon sa nåt på tyska åt mig. Samma sak sker nu med holländskan, börjar mer å mer förstå. Sen lär man ju sig förstås en massa fula ord å fraser hehehe ;D

Så det här är ju en sida som inte alla av mina vänner känner till, kanske dels för att jag e kvinna å kvinnor å spel e väl kanske inte det vanligaste ;D Så ingen av mina kvinnliga vänner är direkt spelnördar heller :] Det är dock lite roligt nog, man lär minsann känna människor från hela världen.. ! I hela vår coa å war coan, så jaa... polacker, turkar, tyskar, holländare, japaner, svenskar, danskar, rumäner, letter å estländare, amerikaner, australienare, kanadensare, Nya Zeeländare, en liten finne oxå (vi e typ 2 finnar kvar i dehär spelet på Global 1 servern), ja massor... Känner långt ifrån alla, vi e långt över 200 pers totalt.

Folk tror ofta (som int e insatta i spelvärden) att de går typ ut på att man raggar på varann, me nej, så är inte fallet. Klart att man börjar gilla folk och kan bli riktigt goda vänner, som tex just med Mr harper som jag känt förmodligen längst av alla. Han känner mig nog utan å innan, har t.o.m snackat med hans 11åriga dotter. Det är lite roligt att höra storyn oxå om sånt som känns avlägset för mig.

Harper är bosatt i japan och e nå f.d navy seal eller nåt liknande, så hans jobb nu är att dirigera krigsfartyg och plan å sånt. Man får lixom oxå höra såna saker som "Oh earth quake again"... Första gången han sa det mittiallt så blev nog min reaktion "wait whaaat?!"... :D

Så joo, de e lite va man gör på fritiden när man kommer hem :) Det är oftast dom jag säger gonatt till sist av alla innan jag går å lägger mig :D

Jaja, får väl ge mig för den här gången, märks nog att jag haft lite bloggabstinens, svårt att orka hålla det kort ;D








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar