onsdag, januari 22

Logistik...

Rundell hade gjort en himla kul uppgift åt oss, en ruttplaneringsuppgift! Jag visst ju från förr att ja gillar den här delen av logistik, logistikkursen i handels var ju riktigt kul!

Nå, han såg ju nog att ja blev lite i eld å lågor när vi fick denhär uppgiften, å kom å sa att de va roligt att vi var så engagerade... !

Dock håka ja ett litet fel vi hadd missa (vi jobbar i par alltså) å vi had trott att allt sku från ställe A å sen delas vidare, men de var nog så att vissa saker sku hämtas på andra ställen oxå. Så jag ska släng ihop en preliminär rutt å se va JO tycker om de, å sen renskriva de i skolan nästa gång. Eller så kanske jag int alls tar de ikväll, utan går raka vägen i sängen å läser efter maten, för jag e rent ut sagt helt dödstrött.

Vi hade en uppgift i handels där vi sku intervjua ett företag och dess logistik. Jag tänkte ju i lite andra banor och valde ett minilivs. Där är ju oxå varuflöde, medans dom flesta andra valde transmar, posten osv. Kan säga att jag fick typ 4,5 av 5 i den uppgiften. 

Sitter å grubblar på den här uppgiften nu, trots att jag inte alls sku göra det. Har 22 olika ställen mellan kokkola å vasa, vissa purku å vissa lastaus, å hur man får en bra ruttplanering e lite knepigt. Nu e de så enkelt att vi lastar från vår startterminal å delar ut de som ska utdelas, sen allt som ska lastas ska enkelt tibax ti oss. 

Nej det hjälper int att försöka tänka när man e trött som en trebent sork. 

----------------------

Så bra gick det igår. Gick å la mig, glömde uppdatera, somna innan jag ens fått upp boken! Sov stadiga 12h som en död. Nu känner man sig lite piggare iallafall.

Idag är det kir poli-besök för beslut om operation. Jag tror nog inte det blir nån operation inte, det ömmar inte längre, å jag har svårt att hitta knölen själv. Beror på hur duktig läkare det är. Det har ju funnits gånger då läkare ska göra nålbiopsi å inte hittat lymfkörteln, trots att jag känt av den själv... ! 

Och utan att ljuga har jag grym ångest för kompetensprovet. Jag tror inte jag kommer att klara det. Så ni lasbilschaffisar, SE FÖR FAN TILL ATT GÅ CAP DAGARNA så slipper ni eländet på 280h å prov efteråt! I morron gäller det. Nå, sådär på provena hittills överlag har jag varit rätt duktig, å då har det handlat om prov vi inte kunnat läsa till, alltså prov vi skrivit direkt efter föreläsningen (förutom teoriprovet). Har legat i överkant av resultaten, men jag tror nog jag kommer att faila så de bara smäller om det i moron. 

YK provet är indelat i 2 delar, så jag HOPPAS verkligen att man inte behöver skriva om bägge delarna om man failar på det ena. Det kostar nämligen 80 euro PER DEL att skriva om.


Ja just de ja, fick ju praktikplats på stan, så har min bror som handledare :D Var lite smånervös första gången jag sku dit, man e ny på ett obekant ställe (alltså vi har inte börjat praktiken ännu, men sku ju dit å diskutera). Nå första gången jag for dit var ju inte Niklas där, men däremot kom en man gåendes emot mig å hojta "Ere johanna?!" "-jåå" "-ja tyckt he du så bekant ut..!"

Efter en stund kom de fler å fler som ja kände.. :D När jag riktigt börja fundera, så var de ju siståslutligen rätt många jag känner där :D Och dom flesta har ja känt sen ja var så liten så ja hängde me paps me till gubbdagiset :D Kände mig alltså genast välkommen å en i gänget, så det blir nog en bra praktik! :)




Som sagt, överlever jag dessa 2 veckor så... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar