torsdag, augusti 7

Hjärtsnörp i huvu...

.... Det har jag och det är så jobbigt. Jag försöker låta bli att fundera, men det är så pirrigt så... de e svårt.

Man börjar misstro lite på planer å sånt, för att det alltid jävlas på ett eller annat sätt. Som nu senaste me läroavtalet när jag fick ett tvärstopp från sista inblandade instansen. Skolan var ok:ad, arbetsplatsen var ok:ad, å så sen sista instansen "Nej!".

Det första som gäller nu är att få jobb. Och jag har ju ett på lut, men det e ju lite beroende på andra omständigheter. Nåja, bara jag får det å får börja, så då löser sig åmtinstone 50% av resterande planerna... Det är egentligen här första stoppet kommer, så de e därför jag vill börja jobba snarast möjligen... Nåja, de kan ta stopp redan före å, det är kurserna det är frågan om, å de kan hända att jag inte alls ryms med... På nån av dom... !


Visst blir det krångligt i slutändan, men det får jag ta då, de e inte förrns om 3-4 år det.

Dom har planerna har jag funderat på många många mååååånga gånger förut, men... jag fick en ny syn på det hela nu här idagarna, en ny vinkel.. Å man får helt enkelt lägga in små delmål för att nå det slutgiltiga resultatet sen. Så första målet är väl då att få börja jobba å sen att man kommer med på kurserna...!

Hittade 9 säsonger av en av mina favoritserier (aldrig tänkt på att kolla om dom finns på dream/swe), men de gjorde dom! Hurra! Så nu blir de att beta av 112 - på liv å död ett tag framöver :D


--------

Var in till te-byrån å skulle fråga om ansökningen till kurserna, tyvärr satt inte hon i disken som vet nåt. Så nu ska ja ringa till min handläggare, som är tillbaka på tisdag (jonej, här tar vi inte stress om dagar inte), för att säkert kolla så det inte blir några problem. Förstår ni nu, kära vänner, att jag kan inte ens söka till en kurs, på tex 3 sp för att det ska bli problem med arbetskraftsbyrån?!

Det är just sån hära gånger jag har lust att ge upp å skita i precis allt. Å sen får Jakobstad böta flera hundra tusen för att dom inte får ut folk på arbetsmarknaden... !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar