onsdag, augusti 13

Hjärtsörp i huvu - del 2.

Håhå...

Först hade jag drömt om en trevlig manlig bekant å vaknat, å blev förstås glad när jag hade drömt om denne. Men man brukar ju aldrig ha turen att fortsätta drömma om samma sak när man somnar om, men de gjorde jag! Å drömmen blev bara bättre å bättre ;D

Så jo, nu är man lite knasig i huvudet ;)

Kom på att det blir lite bekymmersamt med internet å resan, konstaterade att inget av mina abbonnemang hade såndär utlandsmojäng, dvs de blir rejält dyrt. Vet int heller om det finns nå öppet wifi på campingen, men... De lär ja ju få snoka upp. Hade annars tänkt att resan blir bra tillfället att plugga på, men ... man e ju lite beroende av internet då.... Måste kolla lite hur mkt ja kan göra av dom utan att va på nätet, på vissa kurser kan man ladda ner studiematerialet. Sen kom ja på att jag unenrollar den där fysiologikursen, blev nog lite för knepig engelska med musklers uppbyggnad...!

Sen började en Forensic Science, men får se om ja går den alls, beror lite på hur invecklad engelska det är.

De e lite knepigt, alla kurser är upplagda på olika sätt, så först gäller de att lära sig hitta det man behöver i "klassrummen" och vad som är relevant för den studieväg man valt (dvs om man betalat eller nä). Sen ska man kolla hurudana assignments det är, är det bara quizzar eller ska man skriva, ska man bedöma andra osv.

Den kurs jag egentligen väntar på är Introductory Human Physiology. Börjar om 19 dagar, yey!

Så jo, har man lite för mkt tid å kan engelska någorlunda bra (finns int ännu på svenska, men det är väl på kommande antar jag, åtminstone subs..!) så e de ett trevligt sätt att lära sig nya saker. Sen finns de nå såndär kurser som e "livstidsöppna", dvs inga deadlines eller nåt, går int ens att unenrolla i det här skedet, jag hade råkat klicka in mig på en Calculus One. Nåja, kan ju vara bra att lära sig lite matte ;D Så jo, Coursera.org om man e intresserad..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar