måndag, augusti 25

Ihållande hästfeber..

.... suck! Den vägrar ge med sig, å inte blev det bättre efter gårdagen då man fick se alla superfina dressyrekipage..! (Tur att ja missa en stor del av dom åtminstone...!)

Jag pratade ju om Connemarahingsten Delanys å jag måste säga att jag e väldigt sugen på en avkomma. Men nackdelen med en ung avkomma är att man inte kan säga säkert om den blir övervuxen. Är först vid 1års ålder som det går att säga mer precist. Nåja, iaf en riktvisning.

Det värsta är att jag sa att jag aldrig mer sku ha en 1) unghäst, 2) knepig häst. Jag sku bara ha en bombsäker sak som de e bara å sätt sig upp på å fara iväg.

Här står man nu igen då i unghäst-tankar. För då vet jag vad jag får åtminstone. Förutom storleken.  Men att hitt en som fyller alla kriterier i vuxen ålder är näst intill omöjligt för min del, om jag inte vill lägga ut över 10k euro.

Jaja. Int blir hästfebern bättre av att Horse1 sänder massor från VM i Normandie.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar