tisdag, augusti 5

Salabranden...

.... Jag måste nog va den mest engagerade finnen i Salabranden :S Har i princip hela dagen suttit å lyssnat på livesändningarna (förutom när vi var å käka) och önskat att ja kunnat hjälpa med något.

Men hey, sån är jag. Inte kan man hjälpa allt å alla här i världen, även om man vill, men Sverige är ju ändå vårt grannland, å hell, ja diggar Sverige!

Det är väldigt glädjande å se hur mkt hjälp alla svenskar erbjuder dom drabbade, helt otroligt! Mina tankar går förstås till dom drabbade, den avlidnes familj och till alla otroligt duktiga brandmän som har kämpat. Helt otroligt!

Om jag ska lägga det lite åt sidan för en stund, så landade en husbil på våra gård idag, så Falsterbo är alltså på tapeten nästa sommar.

Utöver det så funderade jag på lite distansstudier ifall jag börjar jobba, men måste anmäla mig till kurserna före 25.8 å förstås kommer väl arbetskraftsbyrån att lägga krokben för mig där. Suck. Å kurserna blir fort fulla... :( Å jobbet börjar jag eventuellt i September (om det blir av, men det hoppas jag på...!)

Nåja, nu åter till sändningarna om branden...



Btw, nån som vill sponsra mig me ca 60 tusen euro? Ungefär så mkt kostar det att bli helikopterpilot i Sverige.. !


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar