onsdag, augusti 27

Like glue.

.... Jepp.

Ibland funderar jag när ja pluggar lite sådär på sidan om, hur tusan jag ska få det att fastna i kontoret? Jag läser, ser på videon, gör quizzar, men att det sku fastna på huvudet? Jonej.

Jag kan få en massa aha-upplevelser, men ändå e de inte som de riktigt sku vilja fastna, å de här e inget jag har noterat för 5 minuter sen, sådär har det alltid varit. Eller nej, på lastbilskursen insåg jag nog att bara jag lyssnar (och förstår) så fastnar det nog.

Nu sitter jag å lyssnar å antecknar men tycker inte det fastnar ändå. På lastbilskursen kunde vi gå igenom tungtrampad text i 6h å sen skriva ett prov direkt efteråt. Som tex tieturva. En tjock bok me paragraf upp å paragraf ner, där lärarna var ungefär lika motiverade som oss. Dvs typ inget alls.

Så nog fastnar det väl, även om det inte känns direkt så :S Vad är receptet för att få det att fastna? Motivation? Intresse? Lim?


.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar