torsdag, mars 6

Decisions, decisions..

.. Den här Coursera-kursen börjar bra. Ironiskt nog heter den A beginners guide to irrational behavior... Och handlar om beslut baserade på diverse olika saker. Och jag kan inte besluta om jag ska gå "Normal" eller "Distinction" path...

Distinction path innehåller nämligen 15% "Solve a problem" writing assignment och 15% "Design an experiment" writing assignment... Och jag vet int helt enkelt om min engelska är tillräckligt bra.. Jag förstår å pratar bättre än jag skriver... :S Även om dessa kurser säkerligen blir väldigt lärorika rent språkmässigt för mig... !

Så de börjar ju verkligen bra dethär! -.- Kanske jag bara kör på normal som e 50% Lecture quizzes och 50% final exam... ?! Sådär som mjukstart... kan ju gå den andra sen om de e så att jag tycker det... Joo, så gör jag! Nu har jag bestämt det... tror jag.. :S

Grejjen är den att vi redan fick access till klassrummet, börjar egentligen på tisdag, men vi fick kika in redan nu å se lite hur de funkar osv...

Åh, ja gillar redan denhär lärarn...! Länkade nyligen till en text om varför han e så populär. Det första han tydligen har gjort e å lagt upp en länk, "Dont click"... Yeah.... klarar man 6 veckor utan att klicka där?! När man redan sitter å irriterar sig på det?!

Pust, kommer nog att bli kämpigt å läsa akademiska texter på engelska. Dom verkar inte riktigt ha tagit steget till "Lättläst" om man säger så.. Håller på skummar igenom dessa pre-course-readings, och ja, oj jösses säger jag bara.. Vet int om ja sku borda printa ut å läsa fysiskt iställe, har alltid lite svårt å fokusera vid datorn, förutsatt att de inte handlar om att skriva tillika. De var ju int bara en eller två sidor heller... !

Blir hemma även idag, då jag hade feber igår, men hittills känner jag mig betydligt bättre i skick!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar