lördag, mars 1

Ivrigast ever...!

Det blev jag idag då jag låg i sängen å försökte slumra, å insåg att nu... nu äntligen kan jag börja med Coursera kurser! Har inte iddas börja då jag haft fullt upp med andra kurser, men om en vecka e lastbilskursen slut, å jag har inte mkt att göra... Vad är bättre än att då spendera tid på studier?!

För att förklara vad Coursera är, så koperar ja raaaakt å ärligt från deras sida ;D


"Coursera is an education platform that partners with top universities and organizations worldwide, to offer courses online for anyone to take, for free.
We envision a future where everyone has access to a world-class education. We aim to empower people with education that will improve their lives, the lives of their families, and the communities they live in."

Det är precis vad Coursera är. Det svåra (för mig!) är att välja vilken kurs jag ska börja med! Huhhu! Ämnen jag tänkte gå in på är:

  • Biology & Life Science
  • Business & Management
  • Economics & Finance
  • Education
  • Food & Nutrition
  • Health & Society
  • Humanities
  • Law
  • Medicine
  • Social Science
  • Teacher Professional Development
Så de finns ju områden ja tänker beta igenom, men som sagt, frågan är var jag ska börja?! Tänkte börja med nåt relativt enkelt, med inte så många timmar per vecka, för att se om ja klarar av engelskan.. ! Det roliga är att det definitivt har spridit sig sen jag sist kollade in på sidan, nu finns t.o.m ett Danskt Universitet med! Heeeeelt otroligt! 

Seriöst, jag kan inte bestämma vilken kurs jag ska börja med... ! En som torde vara relativt lätt är Developing Innovative Ideas for New Companies: The First Step in Entrepreneurship...  Men den börjar redan på måndan :S Nu hade jag iofs bara klickat i "starting soon" men blada lite bland kommande kurser.... en som va lite kul var "TheHorseCourse" :D Åååh, de finns så mkt intressant!! En annan jag funderar på som "första kurs" som börjar 11e mars, är A Beginner's Guide to Irrational Behavior..

Iofs rätt många timmar per vecka (höhöh, ironin i de hela) 7-11h PER VECKA. Egentligen är de ju inte alls mkt, men sådär ifall att man råkar hitt på nå annat, så e de lite mkt me 7-11h :S

TBH så är jag lite nervös över att jag inte kan engelskan tillräckligt bra, å vill därför börja med en lätt kurs.. ! De här e ju ändå "på riktigt" om man säger så ;) Även om de e online, å läraren sitter på andra sidan jorden ungefär.. ! 

Kanske får bli den, kändes som den sku kunna va rätt lätt, men ändå med lite utmaning! :) På dom flesta kurser får man ett statement att man har klarat kursen, men vissa har även Verified Certificates som du t.o.m kan få om du får toppresultat..! Men du kan även betala för att få ett i vissa kurser! 

Jepp jepp! 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar