fredag, mars 28

Tjohoo!

Roliga dag! :)

Mycket glad idag! :)

Heh.. :D Fick min födelsedagspresent redan igår då jag hade så ont i axeln (som f.ö är bättre idag.. mera rörlighet!) och guuud va ja älskade min present! En ny mediflow waterbase kudde! Min gamla var nog så slut, så jaa.. jag sov med den nästan dubbelvikt, å skarp hade den blivit oxå :S Men nu fick jag en ny som e typ 3 gånger större (egentligen inte, men den gamla var så ihopknöcklad) å såååå fluffig i mjuk! Tänkte för mig själv när ja la ner huvet igår (man brukar ju säga när nåt e gott "he e som bomulli fö hjärta!") "he e som bomulli fö hövo", å flina till lite ;D

Iom mina tidigare nack-/ryggproblem så har jag testat diverse kuddar utan nån märkbar skillnad, men när jag fick min första vattenkudde så skedde ett under... Sen dess vägrar jag sova med nåt annat! Och samma känsla fick jag igår när jag låg på rygg, å kände hur mjuk både nacken å mellan skulderbladen jag blev... ! Dom är rätt dyra, kolla på labtex.fi därifrån morsan hade beställt min, eftersom dom inte säljs här i stan nåmera, att ordinarie pris på dom var 130 spänn, men nu var dom på rea! Sa åt morsan att hon kan nog inte förstå hur skönt jag har sovit inatt!

Nå gårdagen gick oxå riktigt bra, snabbt gick det vid kliniken å han skötte sig exemplariskt. Lite protester vid lastningen, men det får man väl räkna med då han inte åkt så mkt på så länge...! Det blir väl bättre ju mer man far på tävlingar :) När man kom hem så kändes det som om man varit på tävlingar :D Å iofs kändes de så där oxå när man kom fram, jaa, de går int riktigt å beskriva den där känslan :D OJ va ja längtar ti tävlingssäsongens start..!!

På kvällen fick jag dock huvudvärk som bara blev värre å värre.. Kasta in en 1g panadol  å sen börja ja må illa.. Börja ställa mig för sängen å efter 15 minuter fick ja fara å spy.. Jej.. la mig ner i sängen efteråt å återhämta mig lite å inom 30 minuter va både huvudvärken å illamåendet borta! Lite lustigt.. trodde jag börja må illa av värkmedicinen, men då sku väl knappast huvudvärken försvunnit... Nåja, huvudsaken (ehhe!) var ju att de försvann.. :)

Idag då? Joo, håller på me ena businesskursen, gjorde första quizzen idag (hade ju bara 3 attempts på denhär kursen) lite klurigt å veta hur mkt rätt man måste ha per quiz :S Finns bara info över hur många % varje assignment är värd, å att man måst få 70% av kursen godkänd för att få såndär intyg. Men de säger ju inte hur mkt % per assignment jag måste ha -.- Som den här som jag gjorde idag nu så e "värd" 10% av kursen. Men i själva quizzen fick jag nåt på 84% eller nåt sånt.. I dont get it?!

Försökte leta oxå i forumet å FAQs men inte blev jag nå klokare inte -.- Sku gärna ta "with distinction" men det kräver 90% vilket är lite svårt för mig. Eller det är väl att uppfatta frågorna å svaren i quizzarna som e lite knepiga för mig :S

Nåja, nu åter till det, har bara sett på 6 video lectures av 50 totalt (för hela kursen) så det gäller att ligga i ;) Tyvärr börja ja ju redan fundera på att gå en 3e kurs som börjar 7e april, visserligen bara 4 veckor lång.. Men jag kan väl hålla mig lite lugn åtminstone?!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar