onsdag, mars 26

Tagga tagga

... Pust å stön.

Det gick rätt bra att överleva gårdagens tagga tagga, eftersom det gick så bra med Faxi så det var allt jag tänkte på. Dessvärre känner jag att det pirrar till idag igen. Förbannade vårkänslor! -.-

Idag är en dag full av studier, fokuserar på kurs nr 2 idag, Entreprenurship...Och det är jobbigt nog ett ämne som triggar igång mig ännumera.. ! Förbanna! Har knappt hunnit vakna å avslutat kaffe (vilket brukar vara min gräns när jag ska göra nåt hemma vid datorn, morgonkaffet hör till uppvaknadet, jag gör inget före det!) så sparka jag igång den första video lecturen. Köpte även professorns bok eftersom det här är ett ämne som just triggar mig. Iofs var den inte dyr heller, $3,99 för en pdf bok... Som int ens var tungläst..!

Dessutom satt jag å lyssnade på Ponnyakutens Smile. Riktigt trallvänlig sång som fastnar på hjärnan x) Plus att hon Shirin sjunger lite förbaskat bra!

Ett bra exempel på vädurens typiska rastlöshet är just det här. Att sitta å se på en video lecture å bara se på den. Heeerrreegyyyyyd ja döööööör. Jag vill ju kunna göra nånting samtidigt. Men jag vet av erfarenhet att då kan jag inte koncentrera mig på videon... -.- Har testat det där förut med tex ljudböcker, det går bara inte att koncentrera sig på två saker samtidigt, tro att man ska kunna följa med vad som sägs....

Nåja, nu åter till Entreprenurship :) Måste medge att ja e lite nervös, här har vi bara 3 försök per assignment :S


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar