fredag, februari 7

Beslut...!

Beslöt mig i sängen när ja vaknade, att nej, jag tar både bt-mätningen å labbprovena efter praktiken. Det stressar upp mig såpass, så varför ta de nu, då jag inte har nån "tidsgräns" på det... ?! I vanliga fall brukar jag inte bli sådär när de gäller sjukhus, men herregud nu har det varit var å varannan dag springas till sjukhuset...!

De e ju lixom åtminstone 5 besök jag vet av sådär på raken, om man räknar med när ja ska å lämn in lappen för bt-mätningen. Så jo, jag bestämde att jag tar allt efter praktiken...!

Insåg just, när jag sku kolla vilken TID kirurgen sku ringa åt mig, att faaaaan det är ju 14.2 jag hade ringtid perkele! Om en vecka! Voi arma råkeltapp..! Här had ja gått å vänta på att senast idag får ja veta resultatet, men neeeej, nu ska ja vänta ytterligare en vecka! Får jag strypa nån?! Jag som hade tänkt dubbelfira på klassmiddan ikväll! Håhå...! Klantskåp!!

Om jag minns sku jag behöva tacka läkaren när hon ringer, för att hon valde att göra den här operationen. Nu får jag ett definitivt svar.. ! Annars hade det blivit precis som före jag for till jouren, jag kände på den nästan dagligen, kände om den ändrade form, större? Mindre? Hårdare? Osv.. Så hade det blivit efteråt oxå, samt förmodligen extra blodprover, kanske ultraljud en gång till osv osv. Det är just det som "följa med" innebär. Samt längre utdragen stress för mig.

Jag for till jouren eftersom jag insåg att jag haft den längre än 2 veckor, å nu "orkar jag inte längre", helt enkelt. 20 december hade jag moittat åt marie om det på fb chatten, å då hade jag redan börjat få nog...

Så att så är läget nu...!

F.ö förbjöd Jenny mig att klippa mig som jag funderat, hon sa jag passar så bra i långt hår :D Roligt att höra att nån tycker det åtminstone :) Gillar nog själv mitt långa hår, men då de e lite tråkigt så som de e nu, helt utan färg å utan nånting :S



Såhär ser jag ut när jag har lyckats få LITE volym i håret, inte så jädrans lätt inte! Testat rootmousse, volumpuder å hela köret, men mitt hår är envist som synden! Dessutom får man inte använda alldeles för mkt produkter heller, så det blir för tungt för håret -.- Tror tyvärr inte jag har nån vettig bild av håret bakifrån å utsläppt, har bara en bild då ja har det i svans...  Men när frissan fixa mitt hår till Johis å Danis bröllop, så blev hon alldeles ivrig när hon fick jobba med så långt hår ;) "He e int varinda da man får arbeit me sådee lang hår, utan hårfölängningar..!" ;D 

Så det blir väl att försöka klippa upp det nu lite, å försöka få det lite jämnare, konstatera att de e frööööktansvärt ojämnt dehär håret... Å sen att få nån schysst färg i det... ! Och btw, om nån ser liknande örhängen som på bilden ovan, ROP HEPP för tusan! Det är mina stora favoriter, men låssystemet e helt sinnes på dom, så ja e livrädd att tappa dom, eftersom låsena int hålls fast! Har testat med lås till normala örhängen oxå, men dom passar int.. Å original är för lösa..! Älskar kombinationen som på bilden ovan, grått - turkos (ljusblått, de va lite skiftande) - lila... ! 

Tycker de e svårt att hitta nå riktigt snygga, oftast har ja nå blingbling, men för att få lite mera färg på mig, så köpt ja dom där egentligen helt på måfå, å de va nog ett av dom bästa köpen ja har gjort i örhängs-väg! Kollade in Nelly lite hastigt å lustigt, tydligen stora pråliga grejjer som gäller nu, så nej tack... Mina e små i jämförelse..! Förbanna, hitta ett par snygga på Zalando, men dom var gröna :S Attans..! 

Dom här var ju rätt schyssta! men 699 kr... Tjaa... Nåja, söis ere...! 

Dessutom kan jag säga att mitt sår känns ungefär tusen gånger skönare nu, när de inte e nåt som nyper å drar i själva snittet..! Ska nog öppna upp nu på förmiddan å tvätta ur det lite å låta de lufttorka en stund så de får luftas lite oxå, men de va nog som att den lilla ömhet ja haft från å till sku ha försvunnit då ja bytte taktik..! 

Jag har fixat över lite pics nu, dom från tidigare i veckan är tyvärr väldigt suddiga, men man ser poängen där.. .Å jo, jag har nog klippt om dom, så man inte ser mkt annat än själva snittet ;) Sorry guys ;) Så den som e lite känsligt sådär kan ju skippa att kolla... 





Dessa två är från gårdagen, så man ser ju t.o.m att de ena hålet är infekterat..! Å strax under är området där det rivs upp varje gång ;( 




Här syns de ju hur omnistripen är placerat, å man ser ju oxå att de nu infekterade hålet är precis ovanför omnistripen!


Såhär såg det ut dag öhm... 2 eller 3 borde det vara..Förstår ni nu va ja menar me att man inte ser några stygn?! Här syns det ju oxå att det vätskar just där i kanten..! Det mörka är torkat blod.

Om man ska försöka se de lite humor, så om dom två hålen som e ovanför kommer att synas efteråt så kommer ja att ha en : ( (sur smiley) på mitt bröst, haha! :D 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar