tisdag, februari 25

Pust å stön...

Var på ett intressant ställe å köra igår... såpass intressant så jag fundera på hur grävmaskinisten sku kom därifrån me sin personbil.... ? De e sådär frågan om ifall jag ens sku ha kört dit me hiluxen...! Dock var det andra gången jag konstaterat att de har varit en fördel med hilux när man börjar köra lastbil. Dels har det aldrig varit nå problem me backande, backar alltid efter speglar på hiluxen, eftersom dom e så stora å de syns så bra i dom. Men dels oxå har jag fått lära mig de där när man kör på mindre trevlig terräng, att de e lixom bara ti håll jämn gas, å int stann. Va man än gör så stannar man int! För då sitter man där! :]

Men annars har de väl gått rätt bra igår. Skönt å ha Make som fyller på åt en, han vet att ja e nybörjare å han e snäll :] Vi var alltså å körde till nåt intag igår.. Jag vet int riktigt vad det innebär, de e int vattenläcka, men nån slags.. nånting... Så de har i princip varit som vattenläcka...

Lärarn var å hälsa på mig igår oxå å fråga hur de har gått.. Å ville snacka me brosan lite... ! Själva körningen börjar gå rätt bra nu, lastbilen har faktiskt krympt lite! Nåja, den krympte ju med åtminstone 1m på bredden när vi tog bort sidovingen igår.. !

Håller även på försöka dra ihop en ny klassmiddag, men folk e inte riktigt intresserade... Lite synd det.. Eller nåja, en sku va bortrest, en hade barnen... 2 sku försöka komma som ja e nästan säker på att inte kommer. En kommer int pga ja... kumars vs sesam om man säger så... Sååå, min gissning är att vi blir samma gäng som sist plus 2 till me god tur!

Ja, å idag sku ja efter snarklåde-maskinen då. Hoppas nu fan man kan sova me den oxå -.-

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar