söndag, februari 16

Vilken dröm...

.... jag hade! De e väldigt sällan jag kommer ihåg mina drömmar, men nu gör jag det.. Sov alltså ett par timmar nu på dan, å oj härkas vilken dröm. Ja de var så råddigt å så mkt så jag orkar inte ens försöka förklara, men problemet är vallande känslor i drömmen, vilket gör att ja e helt uttömd nu när ja e vaken!
Lustigt hur det kan bli så..!

Diskutera me anna här tidigare idag oxå.. Alltså på ett sätt blir ja så trött på mig själv... förbannade vädursenvisheten å tävlingsmänniskan... Huhhu. De e så All-In när ja ska göra nå, å så kommer de int väntat resultat, å då tröttnar jag. Så klassiskt..! Även om jag hemlighåller en hel del av vissa orsaker, så är de lixom 3 saker ja tänkt börja med på samma gång, å helt seriöst tror jag ska klara av att utföra dessa 3 saker samtidigt...! Istället för att ta en sak åt gången.. Varför? Jo, för att dessa 3 saker är bara förberedande för det jag egentligen vill göra sen, å jag e inte tillräckligt tålmodig för att kunna dra ut lite på tiden.

Sååå tröttsamt -.-

Och sådär e de me allt. Precis allt. De ska måst märkas resultat direkt. Som tex när ja kommer på att ja vill ti frissan, ork ja vänt en vecka?! Jonej, ingen risk heller..! Studier är ett annat bra exempel. Jag gillar att studera å lära mig nytt, men lägga ner 3 år på (samma) studier?! Mjaah. Går jag däremot 3 olika utbildningar på 3 år, de e däremot okej, då e de lagom tempo för mitt tycke. Nåja, hellre mer ... meen men.

"Väduren är rastlös, ständigt igång och förivrar sig ofta. De blir uttråkade om vardagen rullar på i samma stil som den alltid gjort för vädurar behöver förändring för att inte tappa glöden. Utmaningar, tävling, stordåd är i Vädurens smak. De älskar att testa sin egen förmåga, kämpa och segra, chansa och våga. De ställer sig gärna upp och hävdar sig även om det skulle innebära att de får hela världen emot sig."

"Impulsivitet och rastlöshet hör tecknet till. Väduren behöver omväxling och stimulans för att inte bli uttråkad. Ett energiknippe som med sin entusiasm och kreativitet är duktig på att inspirera andra. En modig handlingsmänniska, fylld med energi och nya planer för framtiden. Den som är präglad av Vädurens tecken brukar få ett omväxlande och spännande liv. En intensiv vardag fylld med djärva projekt och utmaningar. Att vänta, är inte Vädurens melodi. Tävlingsinstinkten ger sig tillkänna på många områden. Upprepningar, är något som kan göra Väduren uttråkad. Däremot lockar spänning, högt tempo och nya utmaningar!"


I say no more.

Tycker de där förbannade tävlingsinstinkten ger sig tillkänna på precis alla områden! Spelar ingen roll va de e, så e de en utmaning som ska vinnas på bästa sätt! De behöver int innebära att jag vinner mot andra, utan jag måste prestera bra resultat.

Nej, det har nog både sina för- och nackdelar med att vara vädur. Just nu kommer jag inte på några direkta fördelar, men ja vet nog att dom finns... nånstans ;D

På tal om träning å sånt, sku ja ju få nå simasgrej på/i/från/av malmskas fyss, men har int hörsta nå ännu. De föreslogs att ja sku försöka me fysioterapi för ledvärken/värken, men ja sa nog direkt att ja har gått 10 behandlingar för ryggen som int hjälpte ett piss. Var ju därför ja blev vidareremitterad ti rehabläkarn. Nåja, hon hade ju testat både laser å ultraljud, men inget hjälpte. Fysioterapi e ju så mkt mer än bara behandlingar. Ja just de, min dåvarande PT och fyss samarbetade dessutom eftersom jag hade problem med att utföra vissa rörelser i gymmet.

När vi hade PTn på kursen så sku vi gå igenom lite stretchövningar å grejs, å hon fråga om nån e överrörlig.. jag harkla till å sträckt upp armen. Alltså överrörlig å ledstelhet, de går faktiskt ihop även om de låter lite otroligt. Det hade ju iofs rehabläkaren konstaterat redan inom 5 minuter av den fysiska kontrollen "jaa, du e ju överrörlig kan man ju säga", när han nästan bände alla leder fel väg... (nåja..)... Axlarna e väl det som jag har mest överrörligt, fick ja lära mig redan efter högstadiet när vi hadd nån gympatimme me cirkelträning, å vi sku ligga på en bänk, å lyfta nå hantlar... ja släppt ju hantlarna i golvet varje gång, å gympalärarn kom springandes i panik å sa "nejnej! du får inte göra sådär!" x)

Jonej, PTn på kursen sa att jag nog inte har några större behov av att stretcha, visst vissa ställen stretchar jag nog, höftlederna brukar bli fort stela, så dom försöker jag hålla rörliga. Eller det kanske handlar mer om att stretcha ut musklerna där...

Nåja, nu får de bli ett abrupt slut, hooki is on!  






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar