tisdag, februari 4

Irriterad...

Riktigt irriterad är jag.

Dagen var någorlunda bra tills jag kom hem. Nåja, det hände visserligen en grej tidigare redan, men det blev lixom droppen när jag kom hem.

25e å 26e februari ska jag ti sjukhuset igen. 25e efter sömnapparat, å sen 26 å lämna in den å sen träffa läkare för analys. Nåja, ja visst ju att dehär sku kom, men nog blev ja irriterad ändå nog.

Iofs e de ett bra tag sen ja varit riktigt arg, så nog får man väl va lite frustrerad emellanåt. Dessutom e ja riktitg asigt trött, å sku ha go lust att gå å sova redan, utan mat å hela köret... ! Hoppas verkligen jag slipper frustrationen, vettefan va ja gör annars... !

Kanske ja sku fa ut å kör en sväng?! Blixten brukar ju nog muntra upp mig minsann! Kanske man sku ring ti nå föus å fråg om man får koma häls åpå?! Sku bara behöv start upp min gamla lur å leta fram nr.. Nu va de ju så att jag hade 2 olika nr när ja va avbytar, å arbetsnumrorna e på en telefon... nånstans... i nån låda...

---

Såhär bra brukar de gå för mig. Jag påbörjade inlägget, å blev aldrig färdig. Nu 3h senare fortsätter jag.
Sagt å gjort, fick igång min gamla arbetslur å grävde fram nr till ett av mina favoritställen där jag varit rätt mkt. Var lite nervös att dom int sku kom ihåg mig (som jag skrev på effjan, silly me!) så jag presenterade mig å sa "nå he va johanna allén, gambäl avbytarn, jäär hej!" å personen i andra ändan utbrister glatt "nämen heeej!".

Jag satt mig i bilen å roada dit, å vi blev ju förstås 2h å snarvla. Det var inte ett ovanligt fenomen när ja jobba där heller, herregud, man kan int annat än att skratta :D Kommer så bra överens me båda två där, så man kan stå huuur länge som helst å snårvla.

Nå, de tog inte många minuter, så börja killen (hans farsa var inne å jobba då ännu) hinta om att dom sku nog behöva anställ nån, men som med dom flesta jordbruk så e de ju lite sämre me arbeten på vinterhalvåret. På sommarn finns det hur mkt som helst. Överallt. Att de sku va lite svårt å få ihop ti heltidsarbete på vintern. Men joo, han tyckte nog jag sku börja ta å fundera i dom banorna... för dom sku nog faktiskt behöva nån, framförallt ti sommarn... Me körningen å allt.. ! De finns 3 gårdar som e "mina gårdar" där ja gärna sku jobba, men jag vet att åtminstone ena stället har redan en person :/ Å så var de ju det där med mjökningen :( Är ju nog en stor risk för mig att börja mjölka igen, annat arbete går bra, men just mjölkningsmomentet, där känner jag nog rätt fort att de börjar pirra i ryggen igen :(

Sku jag få jobb där, jag sku int kuna önsk mig bättre arbetsplats. Int på nå vis. Så, sådär officiellt blev jag nog int tillfrågad, men de va nog lixom som ti lägg ut krokarna direkt å se huruvida ja sku va intresserad... ! Än en gång fick man ju växa 10 cent, då man vet att folk vill ha en tibax i jobb ;) Frågade dessutom om dom har haft nån annan avbytare där "nej, bara syrran har varit här sen du slutade..". Så, sen juli 2011, har dom inte haft nån annan heller... !

Nåja, sa nog åt honom, att behövs de nå hastigt, tillfälligt, så de e bara ti ring, ja kommer på direkten, (bara ja har möjlighet) å de har ja me en annan gård oxå, behöver dom nån av nån orsak så kan dom alltid ta kontakt, ja kommer såfort ja int har skola eller annat jobb som ställer till det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar