lördag, februari 1

Post-op.

Tror min post-op-trötthet kom idag istället för igår. Herregud vad jag har varit däckad idag. Desto större orsak att håll koll på tempen nu.

Steg just upp för att förhoppningsvis orka vara vaken en stund, så ja kanske sover hela natten istället å är mera utvilad i mön. Tror dessutom jag ska varva bhn å lägg bandage inatt istället, känns som de sku börja skava in i revbenen... Bytte dessutom förband idag, vet inte riktigt vad jag ska säga. Var lite svårt att se vad som var vad ännu, såpass svullet, dessutom är det sytt från insidan (!!), så man ser inga stygn öht. Dock ser det ut som ett stygn ha eventuellt spruckit upp... som sagt, liiite just svårt att se...

36,1 så ingen feber åtminstone, men rejält dåsig, å tungt med andningen..

Vill ungefär redan gå tillbaka å sova... -.-

Jag vet lixom int riktigt vad jag ska göra, har ingen värk, så behöver ju int värkmedicin. Har ingen feber så jag behöver inget febernedsättande... Bara förbaskat dåsig, yr å trött. Så ja, vad gör man?!

Dessutom e min handled riktigt sjuk, där kanylen låg. Tvi vale, va ja ogillar såna fanstyg. Jag börjar mer å mer tro att jag hade nåt kvar i kroppen ännu igår, eller att kroppen helt enkelt glömde bort att ja blitt opererad å kom på det nu istället.

Nåja, det kan ju oxå de facto vara bara så att de blev screwed up när jag gick å la mig på förmiddan. Är inte alls omöjligt de heller. Men ifall det är orsaken, så vet jag av erfarenhet att det inte går att få nån ordning på det mer idag, så då e de nog bara en natts sömn som gäller. Dock tycke jag att ja inte sov mer än kanske 15-20 minuter.

Problemet med det sku helt enkelt inte existera om de var så att jag int sku vakna för tidigt på helger. Med "för tidigt" menar jag alltså att jag är LITE trött, men inte tillräckligt för att lyckas somna om! Så då far de ju åt reven hela dan.

Jonej, orka vara vaken en liten stund till nu, sen kan ja gå å lägg mig.. å ligg å vrid mig i sängen i tusn timmar tills jag faktiskt somnar..! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar