onsdag, februari 19

Det här med biverkningar..

... tycker jag på ett sätt är lite intressant.

Exempel 1. Min vänstra fot. Får många år sen så steg jag helvetiskt snett vid stallet. Som resulterade i en åktur ti sjukan å två veckor me stödskenor.

När jag bodde på åland så vågade jag efter många om å men säga åt Linda att jag har en brännande känsla i min vänsta "ring-tå".. som hade börjat sommaren före jag flyttade till åland tror ja.. Sen nåt år efteråt så är känseln nästan helt borta på hela ovansidan av foten. 1+1 = 2... osv osv..

Exempel 2. Jag har fått diagnos kronisk spändhet i ryggen och dubbelsidig tennisarmbåge. Dessutom misstankar om karpaltunnelsyndrom, men blev uteslutet efter ENMG-undersökning. Sjuka handleder från å till, s.k "milkershand"... (lite samma som dom som sitter i kassor kan få..) Problem med att vrida om nycklar i lås osv, ibland bättre å ibland sämre.. 1+1 = 2 osv osv.. (nu var mest syftet på svaga händer, kanske int direkt på handlederna..)

Tills man läser då på HL-sidan på fejjan.

"aaa: Finns det någon mer här inne som har fått problem med domningar och smärta i armar och händer efter eller under behandling? Just nu känner jag mig så jävla less på alltihop. När det ena helvetet är över tar det andra vid. Sover dåligt på nätterna för det smärtar och kan inte använda händerna riktigt under dagarna, det göt ont att byta blöja på min son"

"bbb: Jag har haft, och har domningar i händer å armar hela tiden. Svällda klumpiga händer å fingrar. Dålig finmotorik å svag i händerna. Även domningar å kuddkänsla under fötterna. Hoppas det släpper snart!"

"ccc: Jag hade domningar i händer och fötter, tappade all känsel i fingertopparna, och var dessutom väldigt svag i händerna, kunde inte ens vrida om bilnyckeln med en hand det blev värre, efter varje behandling. Men efter ca ett halvår efter avslutad behandling hade både kraft o känsel kommit tillbaka"

"ddd: Inte kännt av smärta och domningar men nedsatt känsel och finmotorik i händer och fötter. Detta är kvar 16 år efter behandling"

Vad ska man tro sen då?! Man blir lixom lite... jaa.. man rycker på axlarna å säga "allt beror på dom där jävla behandlingarna..."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar