lördag, februari 15

Hoppsan!

Kan nog säga att min älskade bror fick ännumer (om möjligt!) av min respekt idag!

När jag insåg med vilken lätthet han rattar lastbilen med frontplog, magbett, sidovinge OCH sandningsaggregat! Nåja, nog var det lite knepigt för honom å, bilen blev ju genast bredare med en sidovinge!




Så jag kan nog ärligt säga att jag avstod från att köra idag, de sku nog ha blivi för knepigt för mig..! :S 

----

Lördag.

De blev ett 2in1 inlägg dehär, både fredag å lördag ;D Men hade inte så möe mer å plita igår så ..Såg Finland - Norge matchen igår (6-1 ti finland för den som missa!) å börja återigen fundera på den sport jag funderat på sisådär 2 år snart. Men jag sku måst införskaffa mig den nödvändigaste utrustningen å fara å testa lite för att se vilken nivå jag ligger på. Å dessvärre ordnas bara kurser via pedersöre arbis, å förstås hade jag missat vårens kurs redan. Eller jag tror man kunde eventuellt anmäla sig ännu, de va inte fullt på kursen. Men som sagt, sku måst testa på lite först, för att se vilken nivå jag ligger på. 

Nåja, kanske ja hinner testa det i vår, å så hinner jag med nästa höst? Inlinsen ska ja definitivt ut me i sommar, även om ja tror att stavarna e bortslängda ;( Konstatera sist att balansen e såpass dålig så man sku lätt behöva stavarna för att hålla balansen..! De va lixom int riktigt som "förr i tiin" då ja for såndära 30 km rundor..! 

Sitter å ser/hör på hookimatchen can - aut i bakgrunden, som kom igårkväll. Orka int vara vaken för att se den, härkas ja hade ju vaknat 10 över 4 igårmorse..! Tyvärr var int Anna (S) på ircen, så jag hade nån att irc-referera med, men på söndag, då jävlars ;) 

På tal om hooki höll ja på skratta ihjäl mig igår. På jobbet (jo, nu säger jag jobbet, för de e så mkt enklare än å säga praktikplatsen.. nån kommer väl snart att tro att ja jobbar där, men NEJ så är inte fallet!) så finns en humortyp.. alltså riktigt humortyp! För de först har han munsäldialekt, den e ju så ljuvlig att lyssna på, å sen e han riktigt full i fan.. ! Nå anyhow, han har tydligen spelat lite hooki på högre nivå än regionalnivå, å han sa att han nångång testat va goalie, å att bara skrinna ti målet var ju ett projekt i sig me goaliens utrustning :D "jaa, ja känd me som en paddo som försöka skrinn...!" ;D 

Har lite funderat på en annan sport oxå, men där behöver jag nog betydligt mera kondis..! Å så vet jag faktiskt inte hur det ligger till med den sporten i denhär stan nåmera.. I högstadiet var den svinpopulär..! Å ja, volleyboll spela ja ju faktiskt i högstadiet, "vänskapsmatch" me sursik, där de var sursikelever som skötte poängställningen.. så ni kan ju räkna ut hur det gick... -.- Enda problemet där var att ja måsta tejpa fingrarna hela tiden, tror nu att varken handleder eller fingrar sku klara av det.. Inte utan stöd iaf.. Nåja, vi får se va som händer... Allt förutsätter ju att jag har ett jobb där jag e ledig på kvällarna! 

Jaa, idag e de lördag. Sitter redan å funderar vad jag ska hitta på idag. Ikväll är det fest i Edsevö, men ska va nykter, så ja kör dit. Lova att Anna sku få sita på oxå, så behöver int hon fundera på hur hon ska kom dit :) Försöker f.ö övertyga anna om att börja blogga oxå ;D 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar