onsdag, februari 26

In your face!

Japp. Det tänkte jag för mig själv när jag fick beskedet att jag inte har sömnapné... Nå vi satt rätt länge å diskutera från å till, jag var lite trång i halsen, å ja sku ha kuna få en bettskena ti sova med som gör att andningen ska bli lättare.. .500 euro om man tar privat, 25 spänn om man får remiss! Men vi sku avvakta med det ännu. 20% snarkar jag och det var endast vid ryggläge, å då for lixom allt åt reven. Så de enda tipset ha egentligen kunde ge mig e att sy fast en tennisboll på ryggsidan så jag int vänder mig på rygg... "Jaa, jag kan bara ge dig såndär 1-euros knep.." :D

Nå, de va ju bra åtminstone att jag int har nå sömnapné, men då e de nåt annat tröttheten beror på.. Nåja, vi tar det sen...! Är rätt glad ändå :)

När jag nu var i farten for jag in via dagkir:en oxå, mitt sår börja ju läcka igårkväll... Det råka sig så bra att Sussi inte hade gått ronden ännu, så hon tog en snabb titt på det, å de såg nog bra ut, de var sårvätska som sipprar ut, å ingen infektion! Precis som jag gissade, men de var nog bättre att få det uppvisat ändå...

Sådär annat roligt så tror jag att de va brosan som låg bakom idén att jag sku få testa Mattias lastbil idag... brosans e från 2001, Mattias e från 2011, å det var nog en viss skillnad :D Dels hade den i-shift låda (inte i-shit höhö), å de gillade jag enormt! Det roliga är att de e samma motorvolym å allt på bägge, men brosan har nog tappat bort ca 100 hästar... ! (brosans lastbil e nr 5, å mattias e nr 3, så nu pratar jag om 3an å 5an...) Det var en enorm skillnad att acc:a me 3an jämfört me 5an, dessutom märkte du knappt att du hade last på me 3an...!

Dessutom gilla ja retardern på 3an, pilla du lite på bromsen så slog retardern på direkt, tills du bromsa tillräckligt mkt, då först börja bromsskivorna jobba... ! De va nästan löjligt enkelt att köra den bilen, jämfört med 5an där allt, både växlingen å retardern ska ske manuellt... Nåja, retardern e ju på en knapp, men du ska växla ner i rätt läge för att den ska jobba, å de där blev nog lite knepigt för mig mellan varven ;D

Sen hojta Mattias till på LAn med "kent" igen (jo, ja heter tydligen de jag oxå haha... nejmen dom vet ju int vem av oss som kör, så jag förstår nog...) å sa att vi kunde öva på att ta av flaket oxå (3an e krokbil)... Det som var knepigt med 3an e ju att den har en display å en massa knappar runtom.. istället för att ha tusn knappar på instrumentbrä... så när ja tex sku lägg på kraftöverföringen sku ja tryck in 7-1 på skärmen... Jååå.. Å sen dehär ti "styr" flaket så var brevid sitsen på vänster sida... hmm... Men jo, ja gilla nog den.. sku volvo bara ha lite bättre fjädringssystem (läs SCANIA), så sku de nog faktiskt va sådär frågan om vilken ja sku gilla bättre... ! Dessutom hade dom förminskat speglarna (eller egenligen plastet runtom) för att de int ska skymma resten av trafiken så möe... !

Här e 3an :) Int så stor skillnad från 5an rent utseendemässigt...! Vad som e jävligt intressant dock e att bilderna här i bloggen e förbannat ljusa jämfört med både fb å telefonen! På tfn såg man int ens hela lastbilen! 


Vacker morgon oxå, men tyvärr ser man ju omgivningen här, vilket inte heller syntes så bra på varken fb eller telefonen.. de va mest svart å morgonrodnaden var mera röd..! 

Testa just printscreena, men de blev ingen skillnad, blev nog lika ljus ändå när ja kasta in samma bilder här... ! Nååååja... He må va så tå! 

För övrigt så funderar ja på om ja sku måst ta itu me mina tatueringsfunderingar... Har lixom int blivit av de ännu, trots att jag LÄÄÄÄÄÄNGE funderat på tatuering... Min första seriösa som jag fundera på va en såndär som man på svenska kallar för lindorm.. Men lite som en tribal.. eller nä, int egentligen en tribal heller, utan bara linjer in princip..  Har fortfarande kvar bilden ja sku vilja ha... ! Men nu e de främst funderingar på att tatuera in Tinja på vänstra armens insida, å sen ett cancer ribbon på högra handleden..

Typ ett sånt, men inte ens fylld, utan bara konturer, å så förstås betydligt mindre.. 

Sen namnet så sku man ju bara behöva välja nån najsig läsbar font.. För den som int vet orsaken bakom Tinja, jo, dels heter mitt fadderbarn det, men även min första hund hette det...  Så att joo... Är egentligen förvånad över att ja int tatuerat mig ännu.. men så e de :D 

Fasen sku ju lägg in senaste "upphittat".... Ett finskt band dessutom! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar