tisdag, februari 18

Tristess...

... Har varit lite långtråkig dag idag.. Var inte mkt att sanda idag, så på eftermiddan var vi å lyfte av sandaggregatet... å sen har de inte funnits så mkt mera jobb än det :S

Annars har de varit rätt okej dag, varken yay eller nay. Däremot blev lederna riktigt stela mot eftermiddan... Å min stackars vänstra axel... Inte nog med att jag slog den inflammerad för typ 10-12 år sen, dessutom har ja hållit på slå den ur led 2 gånger. Du vet när man sådär på en nanosekund vet precis vad som händer, när de precis e på kanten för att gå ur led, men sen hoppar tibax. Fy innåthelvitti va ont de gör.. tror jag hoppa, spotta, fräste, svor å sparka i väggen, kuddorna vänd sig om å fundera va ja sysslade med. Armen kunde ja drömma om att röra på dom närmaste 10 minutrarna...

Nåja, det har ju inte hänt tackolov, men vad jag egentligen sku koma till var att min axel varit riktigt sjuk idag... Har hängt över kaffebordet å stöttat på armarna, vilket resulterar i ett enormt å obekvämt tryck på axlarna... Dehär har int min vänstra axel riktigt gillat.. .

Tog en extra titt på såret idag, de ser förbanna precis likadant ut ännu...! Blir ju tokig! Tänkte försöka byta till kompress nu som skydd, int för annat än att de e skorv kvar å vill int att nå ska "nöta" mot såret. Fortfarande stenhårt under, å fortfarande ingen antydan på infektion..!


Day 2

Day 6

Day 19

Ser ni.. inte mkt skillnad trots att de e dag 19 redan efter operation... Å fyfasen va de e svårt å ta vettiga bilder ur denhär vinkeln! -.- Ja int vet jag riktigt vad ja ska tro inte...! Ja nästa vecka är det dags för snarklåde-testet oxå... ! Hoppas int dom monterar fast maskinen direkt, känns lite halvtaskigt om ja ska måst gå omkring me en maskin halva dan -.- 

De e lixom rätt mkt nu.. (fortfarande)... Nu e de snarklåde-testet på g, sen hade ja ju blodtrycket å blodproverna som ja tar efter praktiken, sen sku ja måst ti en dermatolog me mitt stackars hårbotten, å sen sku ja väl måst å vis upp dehär såret om de int börjar bli bättre snart.. Å int har ja ens fått stamkundskort ti malmska heller! ;( Sen e de ju fyssen som kommer emot å eventuellt andra undersökningar oxå... Huhhu...! 

Nåja, hårbottnet tex torde ju int vara så knepigt problem, förutsatt att de int e frågan om psoriasis. Då blir de lite knepigt.. men e de nåt annat, så torde de ju vara lättbehandlad med rätt medel... Men måste väl via läkare för att få rätt medel! 

Nåja, ska ta å kika på en ny serie som brosan tipsa om som verkar vara bra.. ! Ny dag imön (nähä?), ser framemot det :) Hoppas vi får nåt att göra bara! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar