fredag, februari 21

Sitter på pianot mellan flaskor, glas och fimpar...

.... förmodligen en av dom bättre sångerna just nu. Nåja, har alltid gillar Maggio. Vet egentligen int varför, då de int alls e min stil, men hon kan sin sak!

Idag har varit riiiiiktigt tråkdag..! Bara garagetimmar :( Förutom Roffes plogning som ja sku sköta ida å i mön, så fick jag mera jobb idag. I morse sa Kallio att ja kan ta Scanian å ploga i mön, å sen före lunchen kom Torri å sa att ja kan ta höveln å ploga i mön ;) Nåja, tror ja rätt, så kommer jag int alls å ploga nåt i mön :P

F.ö sa Roffe å att jag sku passa bra i deras gäng. Jo, jag vet, men jag vet oxå att stan int anställer nån, de ska bara sparas in -.-

Satt å läste igenom mitt inlägg om diverse biverkningar. Idag har varit en såndär dag då man haft lite värk här å lite värk där, varje gång ja satt ner fötterna har de känts som att skeletten i fötterna ska knäckas av, samma sak i högra handen, vänstra knäet har int alls varit kompis, å sen bägge höfterna. Satt stilla i en av fåtöljerna utanför kafferummet (jo, siddu här har vi både soffor å fåtöljer i garaget..!) rätt länge, å tänkt fan int kom upp ur den efter en stund.. håhå! Riktigt bra dag mao sådär kroppsligt.. !

Jag e ju varken deprimerad eller självmordsbenägen, men det finns helt ärligt dagar då jag tänkt om de va lixom värt att ta emot cellgifter å få vetskapen om att man ska leva med det här resten av livet. Som jag skämtsamt brukar säga "-jag e glad om ja kan gå själv när jag e 50..." ... När jag kan ha svårt att gå när jag e just 32.. ?!

Men dock måste ja säga att de har varit lite mer antingen eller dagar den senaste tiden, förr va de mera jämn smärta varje dag.. nu kan jag ha nästan riktigt bra dagar, men sen dom sämre dagarna e riktigt dåliga då igen..!

Ja som sagt, de e mkt nu me hälsan, e flera saker jag sku måst ta å fixa till, men jag orkar helt enkelt inte nu... Ryggen har ju krånglat i ett års tid nu ganska exakt, har ju ingen värk, men den e inte som den ska iaf..! Jag som aldrig haft problem med ländryggen så man tar ju de ordentligt sen då man tar ;) Kanske det löser sig med vattenjumppan?

Sku va lite intressant å få remiss till smärtrehab:en... de e ju i princip samma avdelning, men ja vet int riktigt va syftet me vattenjumppan är, alltså är det en del av smärtrehabilitering, eller ett test för att kolla om de finns en motionsform som int dödar mina leder?! Jag vet inte riktigt, de e ju så vida brett område det där... Dom där 10 ggr ja fick behandling för typ 4 år sen, kanske det var en del av smärtrehab?! Fick ju nå laser-/ultraljudsbehandling, vilket nog pirra helt skönt i ryggen, men int hjälpte det -.- De hjälpte för stunden, men som precis me allt annat, när musklerna svalnar e de tibax, om int 10 ggr värre.

Vad som är mest irriterande när man läser på lite är tex texter som denna... (notera vad jag skrev ovanför om idag..!)

"Ont i lederna
De allra flesta som har SLE får någon gång ont i lederna. Ledvärken kan sitta i småleder i händer och fötter, eller i stora leder som till exempel knän och axlar. Ofta blir lederna inflammerade. Det märker man genom att en led blir svullen, öm och ibland varm. Inflammerade leder brukar stelna till under natten eller när man sitter stilla en längre tid, till exempel i TV-soffan. Då är det bra att röra sig, men det brukar ta en stund innan stelheten minskar. 

Man kan ibland uppleva att ledinflammationerna flyttar sig mellan olika leder. Det kan vara så att man en dag har ett varmt och ömt knä som nästa dag är bra igen, men i stället har man då ont i till exempel en handled."

Förtår ni, när man läser den här texten, när man har det skrivet på ett läkarutlåtande, å man fortfarande inte får något svar. Mina vrister som är så sjuka varje morgon. Jag säger inte att det är SLE, de tror jag inte, men just dom där småa styckena i en text som kan vara så avgörande... Hösten 2010 fick jag ledproblemen.. Sen dess har jag gått utan svar, utan hjälp.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar