torsdag, april 3

I brist på annat...


...nä, det var en lögn, det är inte i brist på annat som jag skriver detta inlägg.

En kompis å jag har tidigare diskuterat det här med dejtande. Vi vet ju hur bra det går här i lilla jeppis. Eller snarare inte går. Nu är det alltså inte frågan om att hitta någon att dejta, utan själva dejten i sig själv. Jag kan inte påstå att jag seriöst har varit på en äkta riktig dejt. Jo, nog "ska vi råkas å ta en kaffe?" ... Vafaaan, man up alla karlar, hur svårt kan de va?! HUR svårt kan de va att få lite uppskattning? 

Man har väl sett alldeles för många hollywood-filmer, men jag inser ju att så inte är sanningen, inte i finland. Redan i Sverige är dom ju betydligt bättre på dejtande, men se lilla finland. Okej jag kan ju bara prata för min bekantskapskrets å mig själv, är det nån som har invändningar, be my guest å spit it out. 

Nej jag tycker det är riktigt riktigt tråkigt att det inte görs "den riktiga vägen" så att säga. Ser du, som karl, en intressant tjej, fråga efter hennes tfn (okej jag kan godkänna om du addar henne på fb) å fråga ut henne på dejt sen, ffs! 

Scenario 1. Ni träffas på krogen. Endera leder det till ett ON eller så inte. Så kanske man springer på varann på krogen en annan helt, å så blir det endera ON eller nä. Och blir det ett ON så kanske det blir ett TN eller så inte. Så där håller det på tills det endera tar helt slut eller man är tillsammans. (ON = One Nite, TN = Two Nite)

Scenario 2. Ni träffas via gemensamma bekanta. Och så samma visa. Eventuellt kanske du säger åt din kompis att den personen var intressant å kompisen "råkar" se till att ni hamnar på samma ställe igen. 

Känner ni igen det där?! DET ÄR SÅ JÄVLA SLÖTT. Det är nog väldigt fåräknade polare jag har som faktiskt varit ut på en riktig dejt. FRÅGA EFTER TELEFONNUMMER Å FRÅGA SEN UT TJEJEN PÅ DEJT! Så he så!

(Nej, för att ingen för att ingen ska tro något nu, det här är inte en hint till någon speciellt, utan en reflektion jag funderat på, och med tidigare förhållanden)

Och dessutom insåg jag att det här är just ett sånt inlägg som bloggen egentligen var till för ;) Enligt min åsikt! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar