torsdag, april 17

Vad har du gjort idag?

.... Ja det kan man ju undra.

Sitter själv å försöker analysera mitt egna humör, (med ett litet flin i mungipan, så så usligt är det inte idag..), men det har minsann varit en .. känslokarusell idag. Eller kanske humörs... Eller jag vet inte..? (... ni ser?!) ...

Jag har haft en massa konstiga feelisar idag, å bara det att hinna med så många feelisar på en å samma dag, å dagen är långt ifrån slut, gör att jag är lite förbryllad.

Jag har hunnit vara arg å uppgiven, besviken, men det fixade jag undan redan från morronen, eftersom det bara är ångestframkallande. Sen... Jag satt å kollade Tony Awards 2013, å såg en live version av Phantom Of the Opera. Där började det gå snett i huvudet. Missförstå mig rätt, ja gillar Phantom, å jag får gåshud utan dess like. Det är många musikaler jag gillar, men jag insåg - till min besvikelse - att jag hellre ser dom som film, än som en teatershow.. Och en av punkterna på min icke-existerande-bucketlist är att se en broadway musikal. Hmm. Så nu slåss dom inre demonerna om jag ska behålla den punkten på min icke-existerande-bucketlist eller helt enkelt skita i det.

Papsen sa att han för bilen till Kumix idag å byta sommardäck, istället för att vänta på kompressorn som är hos broder oder, eftersom det verkligen behövs bytas till sommardäck nu. Så jag bar fram sommardäcken, kasta upp dom på flaket, leta fram bultarna (höjden av irritation är att ha olika bultar på sommar- å vinterfälgarna), letade fram hylsorna osv. Skönt att göra nåt fysiskt, även om det var så litet. Nåja, ett par timmar senare ser jag bilen ståendes på gården med sommartossorna under. En sån liten sak, gör att jag blir ofantligt glad, jag gillar ju att köra bil. Å speciellt då jag fick nya sommartossor förra sommaren som är riiiktigt trevliga..Och framförallt när dom riktigt heter nå All-Terrain-All-Year-Around-In-All-Weather-Conditions-Or-Something-Like-That. Då är det riktigt trevligt att fara ut å glida.


Jag har således även hunnit med ett överlyckligt Ooooh-vad-jag-är-glad,-det-är-så-roligt-med-sommardäck å klappat händerna av förtjusning. Åter igen börjar man fundera över den mentala biten och hur det riktigt står till med den, när man blir löjligt lycklig över sommardäck?! Sen kom en 5-sekunders-besvikelse då jag insåg att jag inte ska köra nånstans idag. Inte ens till stallet. 

Ingen av mina tidigare bilar har jag känt så bra som Blixten. Det här betyder oxå att jag känner en enorm skillnad vid varje däckbyte. Nu har jag riktigt sköna å fina både sommar- och vinterdäck. Vinterdäcken börjar visserligen dubbarna bli slut på, men annars har dom varit "som bomulli fö hjärta!". Och förstås när jag fick dessa däck, efter att ha haft riktigt pissiga f.d vinterdäck som sommardäck (stenskarpa.. körde bara en vinter med dom, å den vintern vurpa jag upp å ner med bilen..), så är det extra kul när man har bra sommardäck! Man undrar seriöst hur miljöskadad man är, när man, som sagt, blir helt exalterad över nya däck?! Jaja.. olja i blodet var det.. 

På tal om bilar, så måste jag vara riktigt stolt över blixten. Han är ju som sagt den enda av sitt slag i den här stan, det finns säkerligen samma modeller, men inte samma färg... (dvs -00, 2.4 TD, SR5, metallicblå). Och när Blixten var inne på sin årliga pre-besiktnings-service till Sami, så hade nån av Samis polare frågat Sami om han tror att den är till salu ;) Han trodde nog inte det, men han hade lovat att han sku fråga farsan, som fråga mig ;D Sen hade nån som brosan känner oxå frågat om ja säljer bilen... Å en annan på hans jobb sa nyligen åt mig att jag har så förbannat fin bil ;) KLART DE ATT BLIXTEN ÄR FIN! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar