onsdag, april 30

Farbror C.

Det var en sån dag idag. Ni som vet, ni vet.

Han gnägga åt mig i hagen, fastän jag e fortfarande övertygad om att han trodde jag kom med maten, även om ja var 1,5-2h "för tidig". Allt gick bra tills jag sku börja tränsa. Inte ens med morot som lockbete så gick det, sen kom Martina till undsätting :D Nå... På plan kände ja rätt fort att idag kommer det att bli lite spännande.. Gick först ett par varv sådär löst å ledigt bara, tömkörde ett par varv, å konstatera att idag fick ja nog lägga på inspänningstyglarna. La fast dom å i samma veva kom Martina ut me Mio, å när hon hade longerat en stund, så kom Farbror C på att nånting var skitläskigt å hoppa till, å förståss hässa upp Mio oxå :D Gamla gubbar!

Det roliga sen var att jag i princip sku ha kunna ta bort tömmarna, han dressyrade på för sig själv! Å jag stod å fundera vart han är på väg. Så vi rådda nu på en stund, han gick mest böjningar å vikningar där han själv tyckte han sku gå, å ja följde med ;D Men han gick nog fint! :D

På vägen ut till hagen sen stod han på två ben, man kan inte annat än att sucka å skratta åt Farbrorn. De va lixom int nå att han hoppa till, han ställde sig upp på 2 ben...! Sen försökte ja förklara åt honom att jag int drar om int han drar, så han trippa sidledes till hagen med huvudet böjt mot mig. Försökte även upplysa om att maten inte har kommit till hagen ännu, men det trodde han inte på, han var nog säker på att jag ljög. Så det var tvärdyk ner i hölådan för att inse att den var tom, å sen var det galopp, hopp, bock, spark, studs, galopp, tjut, hopp, galopp, bock.

Hälsningar Farbror C, 24 år gammal!



Nu är det kaffepaus å sen tillbaka till stallet för banbyggandet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar