torsdag, april 10

Obsessed GamerGirl

... Japp, hej, goddag, det är jag!

Det svider att erkänna att man är en liten spelnörd, men jo, det är jag. Det är dock inte många spel som faller mig i smaken... meen

Det spel jag egentligen spelat längst, ett riktigt spel, om man ska säga så, är Seafight. På den tiden jag var rik, alltså före jag köpte elmo, så tror ja att jag la ner ca 200 euro i månaden på detta spel. För vad? Jadu, bra fråga... Som namnet säger så är det på sjön, å det gäller att ha ett bra skepp. Jag hade bästa möjliga uppgraderingar å skit innan jag tog min paus. Vilket inte är en omöjlighet, men man sku nog satsa pengar om man sku ligga i topp. Numera spelar jag sporadiskt, mitt skepp har förfallit så mkt, så jag har ingen chans längre mot toppspelare. Och det är även i det här spelet jag har lärt känna massor med människor runt hela jorden, och även här vi använder Teamspeak. Jag måste oxå försvara mig å säga att jag har jobbat på detta spel, som Chat Mod, Forum Mod och så blev jag erbjuden arbete i tyskland på deras kontor.

Ett annat spel jag faktiskt spelar (endera hatar du det, eller så älskar du det) är de facto FarmVille. Det är ett spel som riktigt faller mig i smaken - jag gillar dessa bygga-och-bli-störst-spel. Däremot "krävs" (jag skriver ".." för att det egentligen inte behövs.. men besatt som jag är så... ) pengar och en hel del vänner. Det är lite surt, jag vill inte vara beroende av vänner när jag spelar spel. I Seafight är jag oxå beroende av vänner, men inte för att bygga upp mitt skepp. Nåja, kanske till en viss del, du kan inte göra pirate tests utan vänner. Men anyhow, det är på en helt annan nivå du behöver vänner där.

Annars så gillar jag att det går framåt i en lagom takt i FarmVille. Uppdateringar kommer sådär med lagom hastighet, du hinner pusta ut emellan, men inte tillräcklig länge för att bli uttråkad. Dock krävs det massor med Coins i spelet å det är lite surt oxå, allt är så himla dyrt, å på så vis tar väldigt lång tid.

WestWard är oxå ett bygga-och-bli-störst-spel, men här krävs inga pengar. Nåja, att köpa spelet förstås, vilket jag tror kostade mig typ 30 euro, men sen igen har jag spelat igenom det ca 10 gånger eller så. Skaffade dom nyare versionerna oxå, meeen dom har nog inte lika bra som 1an. Dessutom innehåller dom nyare buggar som gör att du inte kan gå vidare utan att måst spela om - big dislike. Det är DÅ jag tröttnar.

Ett annat spel jag varit helt besatt i är LandGrabbers, går ut på att erövra där oxå ;) (jag tycker mig se en röd tråd...) Mycket simpelt spel, du spelar igenom en bana på - tja, tar du på expert nivån - mellan 1-10 minuter. Tyvärr har det inte kommit några uppföljare till LandGrabbers, å jag har spelat mig led på detta spel.

Royal Envoy och Roads of Rome är två i princip identiska spel, bygga, erövra. Helt okej spel, men ses mera som "nöden kräver ingen lag"-spel. Dvs när jag tröttnat på alla andra spel.

FarmVille, WestWard, Royal Envoy och Roads of Rome - där bygger du städer, byar, farmer osv. Landgrabbers är inte direkt något byggande, utan du bara erövrar. Det värsta med alla dessa är att jag blir helt besatt när jag börjar spela. Riktigt besatt. Jag är ganska säker på att jag spelat igenom något av dessa spel på mindre än ett dygn. Jonå, dom 3 sistnämnda är inte så svåra att spela igenom, tar några timmar.

Förutom dessa spel, så finns de ju ca tusen andra jag spelar sporadiskt, såndära fördriva-tiden-spel. Så jo, lilla spelnörden här hej jo! :]

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar