torsdag, april 17

Shoes, shoes, shoes...

... Och jag har officiellt förklarat det vår nu! Första måsen utanför huset såg jag idag å dessutom blev det säsongspremiär för mina (vita) Lacoste. Dom drar jag endast fram när det är tillräckligt torrt på backan...

Jag har åtminstone 1 par helvita sneakers, 1 par så-gott-som-vita med en röd å en blå rand på (annars e dom jäkligt vita, tror ja köpte dom förra sommarn) plus ett par riktigt välanvända vit-svarta sneakers, så därför tar jag bara fram mina lacostisar när det är riktigt bra väder. Nej tusan ja glömde, ja har ju ett par såndär sneakers utan häl oxå, såndär "toffelmodell" som varit vita oxå... Och så har jag visserligen dom där beigea nät-sneakersen oxå, men dom räknar ja int riktigt till min sneakersamling.

Okej, på skoj skull så kunde jag ju fortsätta på min sko-historia, det är lite småroande. JO jag har (nästan) kopiösa mängder skor, men kanske inte som "vanliga flickor" alltså en drös med pumps å grejjer. Nej, förutom dom ovan nämnda så har jag ju mina helt basic bruna mountainhorse loafers, som jag använder ibland. Om jag inte använder mina sommar-sievis då förstås. På vintern blir det mest mina vinter-sievis, eller alaska-sievis.. Sen har jag faktiskt ett par jobbarskor som jag jobbar med oxå.

Sådär till krogs, så har ju mina gamla älskade kompajoner fått gå i pension och jag införskaffade nya "promenadklackar".. Alltså lagom hög klack, svarta, småa, obetydliga som försvinner i mängden. Om jag vill bli längre så tar jag ett par beige platå, såndära som man int ser att e platå egentligen...

Vill jag riktigt piffa till mig, så har jag ett par "vinterklackar", eller så tar jag mina vita Guess med öppen tå, eller dom där svarta stiletterna som man helt säkert bryter vristen med.

Det här är ungefär en bråkdel av dom skor jag har, å alla, förtuom "piffa till mig"-skor, är skor jag använder årligen. Piffa-till-mig-dojjorna kommer bara fram vid speciella tillfällen.

Fasen, glömde juh! Har ett par andra halvhöga vita klackar som är väldigt öppna, å mina låga vita, men ändå med halvspetsig tå. Jo, jag har en grej för vita skor...

Konstaterade oxå just precis att i min skohylla utanför, har jag 6 par skor... Sen har jag några skor utspridda lite här å var, plus mera arbetskängor. Dom andra arbetskängorna torde vara 2 par... så vad är vi uppe i då?! 26 par åtminstone...! Plus dom som är utspridda.. okej, 27, kom redan på ett par jag inte hade räknat med, mina fake-uggs. 28 om jag räknad med ridstövlarna oxå.. ;)  Hittills i år har jag använt 7 par skor.

Jag kan säga att jag är precis likadan med jackor å västar. När jag flyttade till åland hade jag med mig 22 jackor och västar. Under tiden jag var där så utökades lagret med åtminstone 3 par (och då hade jag långt ifrån alla med mig..). Men jag kan stolt säga att jag inte har fetish på väskor åtminstone.

Alla har vi ju våra "things".. ;) Vad är din? :)


Mina rosa-toffels får ett hedersomnämnande ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar