söndag, april 27

Vilken kväll...!

... Ja, sådär förutom dissen så var det en riktigt rolig kväll :D Anna undrade om ja sku behöva lite...


Hahaha ;D Nånej... Har faktiskt ingen som helst krapula, är bara trött, så de e riktigt skönt :) 


Men något jag däremot glömt att nämna är att ja fick kallelse till röntgen igen. Huua, tänk att det gått 3-4 mån sen operationen, å nu ska ja på kontroll :S Om jag ska ge en kort brief så är läget riktigt oförändrat. Det läckte ju lite rätt länge sådär, men nu har jag nog inte sett att det läcker nåmera iaf. Alltså vi pratar inte rinnande vätska, vi pratar lite skorv i såret.. Däremot är den röda nästan-handflatsstora-fläcken kvar, å det är fortfarande lika ömt. Nu är det inte SÅ ömt, men såpass att ovarsam beröring är icke att föredra. Hård knöl finns där ännu, som inte heller blitt mindre, så vi får la se va kirurgen säger. Det är hon jag har kontakt med (vilket är riktigt roligt när man får ha fortsatt kontakt, även om hon i huvudsak är kirurg... ) men hon har ju lixom påbörjat det här nu, så de känns bra att hon fortsätter undersökningen.

Var ju även hon som sa att om de blir nå infektion så behöver jag bara ringa till dagkir:en å lämna meddelande att hon ska skriv ut antibiotika, så sku hon fixa. Inte behöva boka tid till vanlig läkare å visa upp det eller nåt, så de sjukvård när den e som bäst! Men jo, så är läget på den punkten. Ska alltså på röntgen nudå i början på nästa månad, tror det var typ 8e eller nåt sånt, säkert mammografi, och så kanske ultraljud efteråt då om det behövs. Ja hua, hur ska ja klara av en mammografi?! Det brukar vara sådär smått otrevligt från förr, å göra lite småont, nu kommer de ju att göra riktigt ont :S För nån sån behandling vet jag inte om operationsstället klarar av :S Nå, det är ju bra att dom följer med... ! Det är ju huvudsaken, sen får ja väl bita i sura äpplet då.

Brukar ju inte riktigt glömma något sånthär, men då jag trodde det var andra halvan av simjumppa-räkningen som kom (dom fakturerar alltid månadsvis, även om man bara varit en gång följande månad), så jag blev lite snopen själv, hade helt glömt bort att jag skulle på en återkontroll. Jafan, på tal om återkontroll har jag inte fått nån kallelse till Vasa :-o Kanske jag ska årligen nu? Brukar vara apri och oktober. Nåja, de lär visa sig det oxå, har ja nu kört på halvårskontroll såhär länge, så kan dom väl fortsätta med halvårskontroll då :)

I höst blir det öhm... 9 år sen jag tillfrisknade.. Det hittades i slutet av januari/början av februari 2004, så augusti 2005 (tror de va augusti iaf... typ 26e augusti) så fick jag beskedet att jag var frisk! Eller cancerfri, man pratar ju inte om att man är frisk förrns typ 15 år efteråt (i mitt fall).. Alltså i princip när man slutar med återkontrollerna.

Ska bli spännande å se hur panik jag får då... Nu har jag ju min säkerhet, men när det gått 15 år, så blir jag ju left out in the blue, så då blir man väl hypokondrisk! Nu klarar jag mig bra, för som sagt, jag har säkerheten, å jag vet när jag måste söka mig till sjukhuset pga något misstänksamt. Meeen det lär väl visa sig det oxå :) Den dagen, den sorgen :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar