fredag, april 25

Tantpoäng...

.. Jepp. Först får man vuxenpoäng, sen får man tantpoäng. Suck.

Idag fick jag mina första tantpoäng... JAG HANDLADE KLÄDER PÅ HALPA HALLI. amagaaad! Nånej, jag ursäktar mig med att dom hade dom där boxarlinnen som e tillräckligt bra (dom om nåt e jag krantto på!) för mkt billig peng. För ca en månad sen letade jag vid lindex, code, seppälä utan nån framgång, å så fick jag mittiallt syn på en halpa halli-annons, där dom hade såna! Så idag traska jag dit å köpte 4 st i skrikiga färger (hur snyggt som helst me svart eller grått intalar jag mig själv) för 35 spänn.

Varför jag e så kräsen på dom är för att dom ska vara tillräckligt smala i ryggen, annars e de ingen idé när man har såndära stora plöfsiga tröjor på sig som åker ner på ena axeln. Gick tydligen bättre å googla på sportlinne.


Aaah, hur najsig som helst! Finns inget skönare att gå i...! Sen e dom himla praktiska på sommarn när man rider :D Iofs lär ja ju int rida möe denhär sommarn, men anyways.. :) 

Det funka tydligen bra att titta på Tanja i förra inlägget, hon skrev just att jag får låna kameran, å dessutom på 1maj tävlingarna å fota henne oxå :D Jej! Hoppas man får till nåt vettigt nu bara! :) Fast det ska jag nog få, min kamera var/är nog ett kapitel för sig, å det var svinsvårt å fota i hoppningen.. Alltså jag måsta klicka av före ekipagen ens hade hoppat, för att ha en chans att fånga dom i upphoppet eller över hindren, tryckte jag av precis när jag ville, så såg man ungefär svansen 3 meter efter hindret. Annars måsta ja ha på såndär så de fotar flera på rad, å då va den nästan lite för snabb ibland..! 


Ibland lyckas även jag. Av totalt 797 foton från denna tävling, så är det inte många jag e nöjd med, dom flesta e såndära action-bilder mellan hindren... Men här e iaf ett som jag e rätt nöjd med, fast jag ser på bilderna att här hade nog kameran redan blivit drabbad.. 



Det här var oxå ett helt najs foto, även om de int e över hindren direkt...  Men gillar det på nåt vis. Nån proffsfotograf blir ja ju aldrig som sagt ;) Men på hobbynivå e de riktigt roligt me snygga bilder! Ibland var kameran sådär så den blev bättre efter en stund... Hitta ett till foto som ja tyckte va lite smålustigt, ser såååå photoshoppat ut! ;D 

Sku int hästens ben va suddiga här, sku ja va tvärsäker på att min kamera har photoshoppat in hästen på den här bilden ;D Tittar nu på bilder från året innan, dessa ovanför är från 2008, och betyyydligt mindre suddiga foton, däremot en massa andra fel å brister som gör att jag inte är så nöjd.. mkt längre ifrån å såna saker. Å så har jag inte den där warm-funktionen på, å ja gillar verkligen inte det på foton. Dom här ovan e knäppta me den på, å dom ser betydligt behagligare ut. 



Här är ett exempel, men jag är ju inte speciellt nöjd me detta. KUNDE ha blivit bra om jag vetat lite mera.. 



Dressyr var (ÄR!) nog mera min grej att fota ;) Det här är ett foto jag är riiiktigt stolt å nöjd över.. ! Fast å andra sidan e nog dressyr rätt svårt oxå, endera har hästarna eller ryttarna nån riktigt konstig pose ;D 

Nåja, blev ju nästan två inlägg om samma sak, men ja blev så ivrig :D 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar