torsdag, maj 1

Äntligen!

Är helgen här som jag har väntat på! TJOHO!!

Blev länge i stallet igårkväll, "ska bara dit å bygga banan" visade sig bli lite längre än jag tänkt ;) Och halvt ihjälfrusen var man oxå när man kom hem, så det gäller att packa med kläder idag.

I klass 1 & 2 ska jag förstås fota, men jag ska oxå filma Tanja å Sture när dom hoppar, så hon får nå filmer :) Sen banpersonal i 3e klassen, hoppas på att kunna fota då oxå, men det beror lite på var man står osv.

Har en lång mental lista på vad jag ska ha med mig, med mitt minne så vet jag av erfarenhet att jag borde skriva ner det, för jag kommer att glömma hälften. Massa reservkläder med, tänkte dessutom ta två par skor. Int annat än för det, att när jag stått tillräckligt länge, så har jag sån fejk-hälsporre så ja kan knappt gå. Så tror jag ska ta me reserver så jag får byta. Vet inte om det spelar roll, men man kan ju hoppas :) Sen massor med kläder oxå, ifall man fryser ihjäl..  Borde packa i en påse, så jag kan lägga i omklädningsrummet, lär parkera bilen längre bort, då de brukar bli lite platsbrist sådär annars oxå ;)

Borde springa ut efter min kamera, den blev i bilen. Kollade att jag faktiskt hade 2 foton på minneskortet, 2 foton jag gärna sparar. 2 foton som kameran faktiskt godkände.. ! Nu ska vi se om datorn hittar minneskortet. Lampan lyser, men ingen hemma.. ! Nåja, blir ti å leta fram nån sladd då, har ju ungefär tusen av dom. Åh men se, hade redan en sladd ikopplad :) Har typ tusen usb-portar, å så nå Media Expansion Bay, vilket betyder en usb, en SD-kort, en som de står PRO ovanför, ett kabel-uttag jag inte kan identifiera, å så typ nå XI å CP... :S I dunno... dont ask..! Nå, jag var ju mest nöjd över kortläsaren. Sen har jag typ 4 usb:er ovanpå, å typ 2-3 st på baksidan oxå.

Skolans Scania på halkbanan i Jurva. -25 grader ute, men ack så härligt väder.. ! Det här var tyvärr allt jag hann fota :(



Lekte lite me kameran igår vid stallet och ibland är den ju faktiskt kompis... ! Men det är ändå för riskabelt att tro att den ska vara kompis en hel dag. Dessutom sku int ackuna hålla för en hel dag, trots att jag har 2.



Dagens projekt, före tävlingarna, blir oxå att försöka hitta mitt andra minneskort! Är ganska säker på att jag har ett till, förmodligen ett mindre, men det sku va bra som reserv..! Det jag har nu *harkla* är EN HEL GIGABYTE! Wow! Fan va häftig ja e..! Tror inte dagens ungdomar har hört talas om 1gb heller x) Än mindre 256mb. Och jag misstänker lite att mitt gamla är det :P Nåja, det gäller att hitta det, har inte använt det sen stenåldern, å dessutom har det varit med om 2 flytter. Vilket iofs är bra, för det gör att jag kan ha ett hum om var jag ska leta!

Problemet det det här minneskortet, är att det påstår att bilderna är skrivskyddade. Det innebär att det är en massa krångel för att redigera dom. Men jag tror jag minns hur man gjorde det enklas, nu är det int frågan om nå mer redigering än att vända dom, men har man 700 foton å ska av-skrivskydda varje manuellt, ... ja lovar, man börjar se gråhåren växa.

Nåja, börjar så småningom bli dags nudå. 2,5h kvar tills tävlingarna startar, trodde dom skulle börja 9 jag, men icke. Men fortfarande mkt att fixa före. Vi kommer att ha live resultat via Equipe, men jag vet inte om det är nå onlinesändningar på det, har försökt söka efter våra tävlingar, men icke :/ Så det kan hända att vi bara har live resultat "offline", så att säga.

Och med det vill jag säga LYCKA TILL ALLA J-PR EKIPAGE!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar