fredag, maj 23

Försiktig när man solar..

... det ska man ju givetvis vara... använda solkräm å ni vet allt de där..

Men det jag syftar på är att jag bannemig måste akta mig va ja lägger på mig! Alltså i klädväg... ! Hade en slapp skjorta igår, men korta ärmar... alltså nästan t-skjortsärms-längd... Vem har nästan bondbränna idag då?! Hej, här e jag!

När jag går ut å solar, så brukar ja ju ha på mig mina sportlinnen... sen tar ja direkt av dom när ja lägger mig ner på gräsmattan... Vem har fått ränder av en sån då?! Hej, här e jag!

Jag sku förstå om jag var i stallet me såna, för där rider man, man e ute å fixar å donar, där kommer brännan direkt. Och f.ö e sportlinne-ränderna enda jag kan godkänna förutom bikiniränder..

-några timmar senare-

Legat ute å stekt, men ja e så himla dålig på att steka framsidan oxå... de e så förbaskat boring..! Har inte samma förmåga att dagdrömma som när jag var yngre, tror nog jag hade ett väldigt utvecklat dagdrömmeri. Man lärde sig när man var på tävlingar (bilsport alltså) land å rike runt, å det var trist som fan. Dagdrömmeriet var min bäste vän...

Nå iom stekandet igår så ladda ja ner en water-reminder-app, för det är något jag e helt urkass på oxå, att dricka vatten. Iofs tfn e inne på tyst, å jag e ute å steker, så vad hjälper det ;D Nåja, det är åtminstone den där mentala påminnelsen. Och på tal om app så kom jag på en helt fenomenal app igårkväll, som jag faktiskt borde ta å forska i om finns eller nä. Jag vet inte hur man gör appar, men den här, jag säger bara det, ojoj. De e en såndär grej, så när jag kom på det så tänkte jag för mig själv "men varför har ingen kommit på det här ännu?" med en facepalm.... Denhär appen sku visserligen vara ett rätt stort projekt å involvera flera företag, men en (enligt mig) en helt fantastisk app!

Jag lyssnade för ett tag sen på radion om hur man söker patent å grejjer, å det är ju ett program jag verkligen borde ha lyssnat på tillräckligt bra. Nu är jag inte helt säker på att man kan söka nå patent för just den här appen, men de talades även om investerare å sånt...

Det är helt klart nåt jag inte tänker förkasta, men om det är praktiskt möjligt är en annan fråga. Sen var och hur jag ska börja har jag ingen aning om heller...!

2 kommentarer:

  1. Haha, själv går jag runt med panda-brännan efter solglasögonen – inte särskilt vackert, kan jag säga! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha omg! Den är jag rädd för! Är en grymt solkänslig person, å börjar använda solglasögon redan i januari/februari, så jag e vääääldigt försiktig me att ha dom när de e riktigt soligt ;)

      Radera