torsdag, maj 29

Plötsligt händer det...

... att man vinner på triss eller nåt. Men så roligt har jag inte haft det ;)

Från att ha gått från helt-utan-framtidsplaner, så har jag plötsligt 2 jobb på tapeten nu. Okej, båda två är VÄLDIGT osäkra arbeten, det är en massa "det beror på...", men jag finns i tankarna iallafall, å det är bra. Att folk frågar mig känns btw jävligt bra, det kanske är det bästa! :P

Bägge jobben är ju förstås inom min gamla branch, nåt jag känner till mkt väl ;) På tal om jobb så ska jag å hälsa på KOllegorna på lördagkväll igen :)

Det var lite roligt (nu e jag alldeles osäker på om ja skrivit de här redan, eller om jag bara pratat om det...?!) det är lixom ... 3e generationen för mig på det stället där jag hoppat in lite nu som då. Alltså när jag började så fanns det ju dom som ja kallar originalen eller gamlingarna. Sen fanns det kvigor som var deras barn då. Dessa kvigor som sen blivit kor har varit 2a generationen. Nu är det redan 3e generation på G blandat ännu med 2a generationen, och det är faktiskt lite roligt att gå å läsa vems deras mammor är å komma ihåg hur dom var.

Sen var min sista favorit kvar ännu, som jag verkligen känner, dom flesta är rätt nya som jag inte känner så bra, men Alphaville, hon var kvar ännu ;) En stor svart jäkel som e högre än jag e lång. Dessutom världens snällaste. Hennes hälsningsritual är att bita mig i armen. Hon biter alltså tag om hela min underarm, så mkt som möjligt som hon får in i käften, sen försöker hon tugga å slicka lite, men de går ju så jättebra. Dessutom är hon en såndär som man kan gå å sitta på när hon ligger, å så lägger hon huvudet i ens famn så man ska klia <3

Och på tal om jobb, så hade ja lite pirrande i vänster skuldra häromdan, å höll på bli tokig när jag ska sova. Det är alltså en triggerpunkt som börjar pirra, domna, whatever, jag vet inte riktigt, men det är en punkt iaf som krånglar. Man ska ju helst trycka på dessa hårt å länge så släpper dom, men de e ju lite knepigt att trycka hårt å länge på egen skuldra... Så när jag låg i sängen så tog jag min klia-ryggen-hårborste (alltså en gammal hårborste som jag använder för att klia ryggen!), å tittade en stund på dennes piggar. Nå, värt ett försök så jag la den under mig i sängen å låg så bra länge, å hör å häpna, int en sekund har jag haft pirrande triggerpunkt sen dess! Jag gissade mig lite till det här, eftersom jag förr fick sprutor i triggerpunkterna, å ja brukade säga att så fort nålen nådde dom, så kände man hur det släppte. Kan de bli bättre än så? :D

Nej nu ska ja hopp i bilen å fa på kaffe me marie ti Lannäs :) Blir nog inget kalajoki idag, lite halvflunssig, å megatrött!

1 kommentar:

  1. Men vad roligt med jobbmöjligheter!! Nu håller vi tummarna!

    SvaraRadera