torsdag, maj 15

Inför stundande tävlingar...

.... Så sitter jag å funderar på vad som gör ett foto bättre.

Om man ger samma utrustning till en amatör å ett proffs, vad är det som skiljer bilderna åt?! Om dom tar foto på exakt samma sak. Eller är skillnaden bara hur man använder utrustningen?!

Sitter å försöker göra två saker samtidigt här, men det sket sig redan på typ 10e bilden. Redigerar vissa som jag ska ha som bloggmaterial, å sparar vissa som jag funderar på att kasta upp på kuvat.fi. Och det här blev ju redan lite knepigt :P Kanske jag skulle koncentrera mig på en sak åt gången... ?! Men jag vet inte riktigt vilken jag ska börja med, kuvat.fi e ju på så vis enklare iom att där behöver jag inte göra bilderna mindre, men sen igen kan det vara nån som jag vill beskära. Som jag oxå vill ha i bloggen?! Håhå, är det dehär man kallar i-landsproblem?! x)

Det är ganska bra att jag har nåt att fördriva tiden med, halv 3 tiden tänker jag bege mig iväg med blixten å släpon ti stallet, först lana plan, å sen börjar köra staket från ridhuset till utenplanerna. Så de e skönt att jag har nåt att göra före...! Sku borda komma ihåg en mjölk oxå, så jag får bli där å dricka kaffe, sen efter att staketen är ute så är det ju Jenni-träningar, så då får jag passa på att fota å öva lite inför helgen igen. Perfa om man frågar mig!

Har suttit å tittat runt lite, å faktiskt hitta priser och proffsfotograf som inte är hästmänniska. Fototekniskt är bilderna riktigt fina, som hästmänniska fanns det nog en drös av foton jag inte sku köpa...! Så det var lite intressant... !

Usch va ja blev trött mittiallt -.- Var vaken rätt länge igår, kom hem typ halv 10 från stallet. Sandra å jag hade suttit i klubbrummet å snarvlat.. Så klockan var nog över 12 innan ja gick å la mig. Nu sku ja borda gå i duschen snart, sen torka lite, å sen ställa mig iväg så småningom.

Och så ska ni få se bild på min absoluta favorithäst. Han är inte speciell på något vis, men han heter Risto Reipas! :D



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar