fredag, maj 2

Knepigt

.. är det ibland. Just nu är det knepigt.

3 Hours earlier

Kom på att jag sku fa å fota på Jennis träningar ikväll, solen lyste sådär lagom, så ja visste att de sku va perfa tillfälle å öva inför helgen. Jenny sku ju va me, så jag verkligen fotobomba den halvtimman hon red (172 foton totalt på Jenny&Faxi)..

Present time

Det här blev ju ett litet bekymmer då jag sku försöka fixa iväg fotona. Större minneskort = större bildstorlek = större problem. Hotmailen som jag använder godkänner bara 25mb per mail, så vissa personer har jag fått maila 2 mail till. Okej, inga bekymmer. Ti Jenny sku jag måst maila iväg FEMTON mail. Jonä, sku väl int tro det! Försökte först packa ihop allt, men insåg att storleken blev inte mindre. Försökte sen komprimera, men då det bara finns 2 alternativ "Compress and mail to.." och "Compress yyy and mail to..". NEJ jag vill inte maila to. Jag vill komprimera filerna. Nåja, ska fundera ut bästa lösningen tills nån annan dag, orkar inte börja krångla med det mera ikväll :/

Nu ska jag fotobomba lite här igen, folk kommer ju att tröttna på bloggen när ja bara kastar upp bilder. Mera lär det bli i helgen. Så det lär väl hålla på en vecka tills jag har lagt upp alla bilder här, så försök överleva kära läsare ;)


Kameraägaren och söta Sture!




Emma å Sky! Attans va söta dom e!




Sky stod för nära, så jag var tvungen å dela upp huvudet ;) 





Duktiga Corinne och fina Leonidas! Kommer att bli ett intressant ekipage att följa i sommar!




Marika & Rossi




Anni & Tito




Superfaxi




Varje gång jag kommer till den här bilden så tänker jag "WOW! Vilken häst!"




Världens bästa Faxi!

2 kommentarer:

  1. Använder du photoshop att redigera bilderna i? Där finns rätt många knep att få dem mindre nog. :) Kan löna sig att också göra dem mindre för bloggen om du inte redan gör det, för att det ska gå snabbt att ladda. :)
    Roligt att läsa din blogg annars!
    //Elin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag använder faktiskt ingen redigering alls, laddar oftast upp dom rätt å slätt :D Det är bra att jag får lite feedback på det, jag har funderat lite på det där hur snabb/långsam sidan är, kan tänka mig att de e lite trögt å ladda ibland..! Ska tänka på det framöver! :D

      Radera